Omdat het al bijna 23:00 is...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
:p
Omdat onze hersenen op dat moment extra zuurstof nodig hebben. Doordat je gaapt krijg je een 'zuurstof-boost'
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hier is nog geen duidelijk wetenschappelijk bewijs voor
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mensen denken dat het een tekort aan zuurstof is maar dit is het in werkelijkheid zeker niet. Als je gaapt, wil je lichaam Eigenlijk aangeven dat je iets heel actiefs wilt gaan doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat ons lichaam moe is, krijgen we zo meer zuurstof binnen. Dit is eigenlijk een teken van je lichaam dat je wil vertellen dat je toe bent aan wat rust.

Toegevoegd na 2 minuten:
Gapen is een reflex die ontstaat in de hersenstam. Een geeuw begint meestal met een gevoel achter in je mond. Als het eenmaal zover is, is het bijna niet meer te vermijden: je spieren spannen zich aan, je mond gaat open en de longen zuigen lucht naar binnen. Bij een volledige geeuw sluit je je ogen en rek je je uit. Sommige mensen krijgen traanogen van geeuwen: dit komt doordat tijdens het gapen de gezichtsspieren op de traanbuisjes drukken.

Toegevoegd na 5 minuten:
De rest van dit artikel is eveneens interessant en geeft desgelijks antwoord op je vraag.

http://www.hoewerktmijnlichaam.nl/antwoord/waarom-gapen-mensen