Waarom denken mensen nooit na als ze een kind krijgen dat ze deze ook de dood geven?

Je bent ongelukkiger als je iets krijgt en het afgepakt wordt dan dat je het nooit gehad hebt.

13 jaar geleden
in: Overig
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hadden je ouders maar zo gedacht scheelde mij 2minuten van mijn leven
Drepolli
13 jaar geleden
Doe jij 2 min over vraag lezen en antwoorden? Dan denk ik dat jij je erge zorgen moet maken en anders gewoon niet antwoorden...
Kimath
13 jaar geleden
@nkvd: ik vind het een leuke reactie, haha.

Antwoorden (3)

Wat een onnozele vraag!
Het leven is iets moois, dat je iedereen mag gunnen, het is niet onrechtvaardig, IEDEREEN gaat dood!!! Sommige wat eerder helaas, maar iedereen moet eraan geloven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Drepolli
13 jaar geleden
Dat is nou net de vraag, Google maar eens het leven is onrechtvaardig en je zult verrast zijn. Verder ben ik eens dat het leven mooi is, maar als je niet zeker bent over de dood waarom zal je iemand dan dat risico geven?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat je ook kans hebt op een mooi leven, dat risico kan je wel nemen, iedereen doet het, als mensen het niet deden, was er geen mensheid meer ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
super antwoord +
De dood bestaat alleen omdat het leven bestaat. Het leven houdt ook de dood in.
Maar in de meeste gevallen zit er voor de dood een leven vol mooie en minder mooie dingen. Er zijn geen garanties, je kunt iemand niet volledig behoeden voor pijn, teleurstellingen, en nee, ook niet voor de dood. Dat is nu eenmaal zo.
Maar - vreemde vergelijking misschien, maar toch - koop je weleens een bos bloemen? En zo ja: waarom dan? Want als je jouw redenatie volgt, is dat zonde, die bloemen gaan dood, en dat doodgaan zou dan het genieten intussen overstemmen.
De dood hóórt bij het leven. De kunst is van die periode voor de dood te genieten, mèt alle ups & downs die bij het leven horen.
Kun je je echt niet losmaken van deze gedachtes, dan zou ik je adviseren eens met je huisarts te praten of het zinvol is om hulp te zoeken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Drepolli
13 jaar geleden
Ik koop altijd kunstbloemen oid, zelfde reden. Maar goed dat is voor je eigen genot, zijn kinderen ook alleen voor eigen genot? Vind dat aardig zelfzuchtig. Maar als je weet dat je je gedachtes houdt als je dood gaat dan snap ik het anders vind ik het een ander verhaal. Btw je huisartsverzoek snap ik niet helemaal, wat bedoel je daarmee?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kinderen zijn niet alleen voor je eigen genot, dat zeg ik ook niet.
En wat die huisarts betreft: ik vind het vrij ongezonde gedachtes.
Drepolli
13 jaar geleden
Ik vind jouw gedachtes ongezond sinds deze gedachtes alleen voor eigen belang zijn en niet in groepsbelang zijn. Jammer dat er nog steeds zoveel mensen zijn met zo'n egoïstische blik op het leven
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dreppoli, kweek jij dan nooit planten? en eet je dan geen groente? ik bedoel, als je geen echte bloemen koopt dan kweek je ze vast ook niet, want die gaan toch dood? en groente is toch ook een plant? heb jij geen appelboompje in de tuin staan? of is dat niet eerlijk omdat ze dood gaan,
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
btw, hippo je krijgt van mij een +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
xPaardengek: wij begrijpen het gewoon niet joh ;p
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hippo +1!! Volgens mij spoort die echt niet hoor.
Waarom wel.

Je moet eruit halen wat erin Zit.
Het hoort gewoon bij het leven !
Je moet juist over de
leuke dingen denken en niet over de dood!