Ik weeg nu 55 kg en ben 13 jaar, ik heb nu 200 cal verbrand (5 km) als ik dit elke dag doe, kan ik dan gezond afvallen? En hoeveel dan?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig

Antwoorden (2)

Het gaat er niet alleen om wat je verbrandt, het gaat er ook om wat je eet. Normaalgesproken gebruik je ca 2000 kcal per dag, sommigen iets meer en sommigen iets minder.
Een normaal voedingspatroon geeft dan ook aan dat je vanuit gevarieerde voeding die 2000 kcal moet opnemen.

Als je nu 200 kcal hebt verbrand door te wandelen of hard te lopen, dan moet je dat afzetten tegen wat je normaalgesproken al doet: is dat meer of minder dan je altijd hebt gedaan?
Als het meer is, dan zal je langzamerhand wat vet verliezen. Maar doe dat heel geleidelijk, want je hebt tegelijkertijd ook extra voeding nodig om te groeien. Daarom is het niet zo gezond om af te vallen in de puberteit, het is beter om normaal te blijven eten en gewoon wat extra beweging te hebben, dan ontwikkelen spieren zich en zal je minder vetweefsel krijgen.
13 jaar geleden
ik ben ook 13 en 69 kilo, je hoeft niet af te vallen hoor meid!! heb je anorexia of zo ?? ga eens naar deze site: www.hoekomikvanmijnanorexiaafineendag.nl