waarom worden jongens vaak voorgetrokken in moslim landen?

je hoort vaak dat zij veel meer mogen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig

Antwoorden (3)

Omdat Moslims vrouwen beschouwen als mindere wezens (minder 'waard') ten opzichte van mannen. Is best een grote issue in dat geloof.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zeker niet waar!! Van mij krijg je een dikke -
Weet zeker voordat je wat zegt..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Klopt zeker wel. Vrouwen staat onder mannen in de Arabische cultuur. Vroeger al net als nu. Heeft echter niks met het geloof te maken. Of kan dit iemand die hier "dat is niet waar" schreeuwt weerlegen ??
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je hebt het nu over de Arabische cultuur en niet over de moslims alleen. Als je meer wist over de İslam kon je ook weten dat vrouwen belangrijker zijn dan mannen. İn de Koran staat: De hemel ligt onder de voeten van moeders.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Welk land bedoel je? Arabië bestaat niet eens.
Omdat mannen de heilige boeken opgesteld hebben / het geloof verzonnen hebben vanuit een cultuur waar vrouwen om te beginnen al een minderwaardige rol hadden. En dan is het natuurlijk heel handig als je religie kunt aanwenden om je eigen bevoorrechte positie te behouden en de onderdanige rol van de vrouw via het geloof nog eens vast te leggen.

Dit geldt trouwens net zo goed voor verreweg de meeste andere religies, alleen zijn de westerse religies al wat ouder dan de Islam en dus al wat verder door-geëvolueerd waardoor die allerrottigste scherpe kantjes er een beetje af aan het gaan zijn en de vrouwen al wat langer de gelegenheid gehad hebben om zich er tegen af te zetten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is absoluut niet waar, jongens worden in het geloof absoluut niet voorgetrokken. De profeet Mohammed trok juist de meiden voor, voordat profeet Mohammed er was werden de meiden levend begraven. Profeet Mohammed zorgde er voor dat de meisjes ook geaccepteerd werden. Dat was voor dat het islam er was.

Wat wel gebeurd is dat de jongens in het marokaanse en Turkse cultuur worden voorgetrokken, maar helaas weten sommige mensen geen onderscheid te maken tussen cultuur en geloof. Ik heb zelf vier kinderen 1 meid en 3 jongens en geloof me onze dochter is voor ons super belangrijk. Onze zonen natuurlijk ook.

Het is voor de wat oudere generaties heel belangrijk jongens want hun gaan de achternaam
Voortzetten