Waarom gebeuren in deze economische crisis in Europa geen staatsgrepen?

De overheid heeft laten zien dat ze niet met geld om kunnen gaan, waarom worden in de landen geen staatsgrepen gepleegd om zo echte orde op zaken te stellen. Zet er een paar goede economen neer en het zou beter moeten gaan.

13 jaar geleden
in: Overig
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Economen zouden het niets beter doen. De ene econoom spreekt de andere nl. keihard tegen. Zo gaat het bij de overheid ook. En daar werken ook genoeg economen hoor. Daarbij, het leven draait om meer zaken dan alleen economie, de overheid heeft meer taken dan alleen die draaiende te houden.

Antwoorden (2)

Het gaat in (West) Europa net iets te goed om genoeg aanhangers te krijgen om een staatsgreep te ondersteunen. Maar ik ben met je eens dat het op deze wijze doorgaan met wanbeleid en het gegraai door topbestuurders niet door kan blijven gaan.

Toegevoegd na 4 minuten:
...Uiteraard zijn er tal van goede economen die het voor minder dan de helft van de huidige salarissen even goed zo niet beter zouden doen. Het is een hardnekkige mythe dat 'goede' topbestuurders ook meteen een mega salaris zouden moeten verdienen. Als het ze niet bevalt vertrekken ze maar. Ze stappen toch even eenvoudig af wanneer ze ter verantwoording worden geroepen? Hoezo, verantwoordelijkheid? Zo kan ik het ook.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Drepolli
13 jaar geleden
Ik vind persoonlijk dat de huidige democratie de oorzaak is. Een plutocratie zou meer op zijn plek zijn. Als je gelijk wilt hebben kom dan maar met een goede berekening van welvaartswinst. Zo kreeg je vroeger op school ook gelijk, als je iemands ideeën onderuit wilt halen moet je met bewijs komen. Jammer genoeg leven wij nog steeds in een systeem waarbij mensen die geen verstand ergens over hebben in de meerderheid zijn en dus de mensen met verstand wegstemmen. Als ze hier een staatsgreep plegen, zou ik het terecht vinden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mee eens.
Staatsgrepen door bijv millitairen heeft weinig zin. Via Euro en IMF zijn landen gedoemd samen te werken en afhankelijk van leningen.

Wel zul je zien dat na verkiezingen andere partijen een regering gaan vormen. Zie Ierland, Griekenland en Portugal.