hoe houd je een goed interview

ik moet een interview houden met mijn oma over NL-indie tijdens WO2

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
1K

Antwoorden (5)

Bedenk vaan te voren vragen en schrijf die op.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
al gedaan maar ik heb nog niet erg veel ;)
Bedenk vragen, oefen er gesprek, bereid je voor op de antwoorden die je denkt dat je krijgt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oefen goed en blijf jezelf doe ik ook altijd
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maak een opzet. ,over haar situatie voor tijdens ,stel open vragen (waarze niet alleen ja of nee op kan zeggen) en niet iets vragen waar jij het antwoord al in stopt zoals ,het was zeker heel erg in het kamp ,vraag wat ze er zelf van vond ,en haar mening enz
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Begin eerst met jezelf voor te stellen.
Daarna vertel je waar het interview over gaat.
Vervolgens introduceer je jouw oma.
Vertel iets over haar en heet haar welkom.
Vraag of ze zelf nog iets over zichzelf wil vertellen.
Daarna begin je met vragen.

Ga inhoudelijk in op haar antwoorden, in plaats van ja te knikken en de volgende vraag te stellen.
Het moet een gesprek worden, naar aanleiding van je vragen.

Als laatste bedank je haar voor al haar antwoorden en vraag je of ze verder nog iets zou willen zeggen wat nog niet ter sprake is gekomen.

Daarna sluit je af met eventueel een bedankje aan de kijkers voor hun aandacht.