Hoe verwijder of voorkom ik al die haren op de bank?

We hebben een stoffen hoekbank en een kat+grote langharige herder.
De bank moet dagelijks gestofzuigd worden. De hond komt er niet of nauwelijks op, de kat wel(onmogelijk tegen te houden)
Vraag: is er een borstel/handigheid/truukje zodat de haren er gemakkelijk af gaan?
Nu moeten we eerst 20min met de stofzuiger, en 10min met een 'plakborstel' te werk gaan voordat hij schoon is...

Bedankt

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik lees met je mee..! Hier zelfde verhaal en zoek ook nog naar de gouden tip...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het voorkomen, is om de kat weg te doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is dezelfde reden om te voorkomen dat ik overvallen wordt door ren buitenlander, alle buitlanders het land uit.
Tsjongejonge wat een antwoord
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maar het is geen antwoord, het is een reactie, waarschijnlijk grappig bedoelt.

Antwoorden (3)

Om de haren te voorkomen, kun je twee dingen doen. Voorkom dat de kat er op komt, dus bij voorbeeld bij afwezigheid er een stoel of krukje op leggen.
Als de kat er in je aanwezigheid op wil, hem/haar bestraffend toespreken en het arme dier met een plantenspuit besproeien.
Andere mogelijkheid is om de kat vaak (buiten) te borstelen en er mee naar de dierenarts te gaan en advies te vragen hoe de haaruitval is te voorkomen.

Toegevoegd na 11 minuten:
N.a.v. de reactie : Probeer het eens door de haren op de bank te bevochtigen met een plantenspuit en met een harde schuierborstel af te vegen.
Zelf niet in de praktijk geprobeerd maar bedacht.
Laat eens horen of dat lukt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, maar nu zit ze nog met die haren op de bank, omdat je de oplossing er niet bij hebt verteld :P nouja, je hebt in ieder geval het belangrijkste deel beantwoord, dus +je van mij.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
We willen de kat er wel op hebben.
Het ging voornamelijk tegen de haren die in de bank vastzitten. Voornamelijk met schoonmaken
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er wordt gevraagd hoe verwijder OF voorkom ik de haren op de bank
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan had VS zelf moeten zeggen dat de kat nog wel op de bank mocht in de beschrijving. + van mij, hoor!
Plakroller
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt een handdoek op de bank leggen, die kun je uitkloppen. Of een plaid van een stof waar de haren minder makkelijk aan blijven plakken.