Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kersen beschermen.

We hebben 2 kersenbomen in de tuin die weer in de bloei staan.de bomen geven enorm veel zoete kersen,maar heb er in 10 jaar tijd 1kers kunnen proeven.en hij was zoet.jullie raden mijn vraag al.hoe kan ik mijn zoete kersen goed beschermin tegen die rotvogels?ik heb eerder netten gebruikt,maar om de een of andere redrn laten de kersen zich los in het net.hebben jullie een ander idee?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
656

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Vreselijk, het hangt er ook een beetje vanaf hoe groot je bomen zijn. Vallen de afmetingen mee zou ik TOCH netten doen maar evt vastgebonden aan lange bamboetakken, terwijl je die takken in de boom steekt EN laat uitsteken (dus dan zitten de netten niet strak tegen je kersen.

alternatief is je boom volhangen met van die glimmende (aluminiumfolie achtige) slingers maar of vogels zich daar na veel van aantrekken....

evt kun je een soort "kooi" bouwen van gaas, maar is wel een dure grap, desnoods scherm je daarmee een DEEL van je boom af, één stuk voor jou en de rest (helaas) voor de vogels.
(Lees meer...)
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding