Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

op tabak staat dit schaadt de gezondheid waarom niet op sterke drank

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
610
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Leg het eens voor aan 'Den Haag!' +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En waarom niet op auto-uitlaten? En ongemakkelijk zittende stoelen? En frituurvet? Alsjeblieft, we hebben minder betutteling nodig, niet meer.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Omdat de tabakindustrie vroeger beweerde dat tabak niet schadelijk was en ze daarna schadeclaims van longkankerpatienten kregen. Nadat ze zoveel moesten uitbetalen zijn ze maar gaan waarschuwen.
Met alcohol heeft men al eeuwen ervaring : dronken agressievelingen, alcoholisten, of het slokje wijn in de kerk.
De sterke dranken zoals whiskey of jenever zijn trouwens nooit gezond, terwijl maximaal een glas wijn per dag wel gezond schijnt te zijn maar dat is geen sterke drank.
Van mij mag er een waarschuwing op de flessen, bv dit heeft het in zich je nieren, je relaties of je leven kapot te maken dus houdt het gezellig.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Omdat je wel heel veel sterke drank moet drinken wil dit de gezondheid in dezelfde mate schaden als tabak doet.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat op doosjes patronen voor vuurwapens ook nooit de waarschuwingen staan zoals in de afbeelding hieronder.

Echter om heel serieus antwoord te geven. Het is mij een serieus raadsel. Sterke drank kun je ook als een harddrug beschouwen met alle sociale en medische gevolgen van dien en er zijn natuurlijk meer dingen waar dan waarschuwingen op hun plaats zouden zijn.

Ik houd het toch op politieke belangen en / of er word relatief veel meer gerookt dan (flink) gedronken, maar dat is allemaal speculatie mijnerzijds.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ach, kogels zijn het probleem niet. Acute loodvergiftiging, dat is het probleem.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja maar acute loodvergiftiging kan heel goed een symptoom zijn van 'sudden interaction with bullets' en het is zonder twijfel een belangrijk onderdeel van wat ze SBIDS zijn gaan noemen in de Verenigde Staten.
In verantwoorde mate kan sterke drank zelfs gezond zijn.
Menig mens is daar gezond oud mee geworden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat de meerderheid van kabinet en kamers niet bereid is om hun geliefde drug illegaal te kopen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
omdat roken als hinder voor een ander word gezien en drank niet, eigenlijk zouden ze die waarschuwingen op alle verslavende middelen moeten drukken...

Toegevoegd na 1 minuut:
dit is dus puur om mensen te laten stoppen met roken, ik kijk er zelf wel doorheen hoormaar het is wel irrirant soms.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wellicht omdat deelname aan het verkeer, deelname aan een politieke partij, deelname aan het arbeidsproces en een bezoek aan een pretpark ook dodelijk kunnen zijn...

Maar toen ik vorige week naar mijn nieuwe Mercedes ging kijken stond er echt geen waarschuwingsbordje bij dat de fijnstof die uitgestoten word nog veel schadelijker is voor de gezondheid. En toen ik vanmiddag mijn boodschappen bij de ah deed stond er bij de alcoholische drank alleen een miniscuul klein bordje dat het verboden was voor personen onder de 20 jaar...

En toen ik woensdag over de markt liep stond er ook geen bordje bij de groentenboer welke groenten tegenwoordig kankerverwekkend kunnen zijn...

Dus waarom op alle slakken zout leggen...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding