Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik ben thuis de enigste die klassieke muziek mooi vind vroeger opgegroeid met holanse muziek heb iemand een verklaaring hier voor

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
591

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Het kan niet anders of je bent op een bepaald moment met klassieke muziek in aanraking gekomen en je hebt het leren waarderen.

Muziek is een kwestie van persoonlijke smaak. Als ik naar mijn eigen familie kijk is zijn er ook veel uiteenlopende voorkeuren. Dat je met bepaalde muziek opgroeit hoeft niet perse te betekenen dat je interesse niet heel ergens anders kan (komen te) liggen. Je bent wel een deel van de familie maar gelukkig nog altijd individu :)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Buiten smaak is er niet echt een verklaring voor denk ik.

Sommige mensen zullen gauwer geneigd zijn datgene leuk te vinden wat ze kennen en vaker gehoord hebben, zoals Nederlandse muziek in jouw geval, anderen, zoals jij, zullen op de een of andere manier in contact komen met iets anders (bijvoorbeeld klassiek) en daar van gaan houden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je smaak hoeft niet genetisch bepaald te zijn, je word ook beinvloed door andere dingen zoals reclame, tv, radio, vrienden, kenissen etc.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het mag tegenwoordig niet meer, zeggen dat de smaak voor de ene soort muziek 'beter' is dan de andere, maar het heeft absoluut minimaal iets te maken met ontwikkeling.

Niet voor niks groeit de waardering voor gecompliceerde muziek met de jaren. De eenvoudige ritmes en opbouw van de Hollandse muziek die je noemt, (maar ook in bijvoorbeeld veel countrymuziek vinden we dit terug) worden voor veel mensen al snel te makkelijk en te voorspelbaar, waardoor de muziek eerder minder interessant wordt dan meer ; het houdt je hersenen niet meer bezig, verrast niet meer, en je hoofd wil 'meer' dan hoempapa. Langzaam zal je smaak dan verschuiven naar meer jazz-achtige muzieksoorten, klassieke muziek (muv Strauss, die ook weer dat tralala 123 heeft) , en uiteindelijk misschien zelfs wel experimente muziek, al geloof ik niet dat ik zelf dat niveau ooit ga bereiken.

Hoe snel en in welke mate en hoeveelheid iemand behoefte krijgt aan andere, meer ingewikkelde soorten muziek hangt onder andere af van wat je in je jeugd te horen krijgt, hoeveel andere muziek er 'aangeboden' wordt zodat je er 'gehoor' voor kunt ontwikkelen, maar zeker ook van je eigen aanleg en interesse in muziek en je aangeboren muzikaliteit / muzikale intelligentie.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding