Chocolade kan voor honden dodelijk zijn, omdat hun metabolisme theobromine niet kan omzetten. Als honden chocolade eten, blijft de theobromine 20 uur in het bloed circuleren. Het kan epileptische aanvallen, hartinfarcten, interne bloedingen, en ten slotte de dood veroorzaken. Milde verschijnselen zijn: rillen, krampen, verhoogde hartslag, braken en diarree.
Een hond van 10 kilo kan van 12,5 gram pure chocolade al verschijnselen krijgen. Van melkchocolade moet een hond 10 keer zoveel eten om de gevolgen te ervaren.

Het is ook giftig voor paarden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Als het witte chocolade is wel. Verder heeft mijn hond al zo vaak mijn chocolade opgegeten (#@*$:(!^) dat ik niet echt geloof dat alle chocolade dodelijk kan zijn voor de hond...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Honden en chocolade gaan niet samen net als een aantal andere dingen (zie link).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Precies +1
Vooral pure chocolade is uiterst gevaarlijk voor een hond.Hun hartslag wordt verstoort en het kan echt hun dood worden.NIET DOEN!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gewoon niet laten slingeren die chocolade, als je een hond heb. want ik denk, als je er gek op ben, ga je niet de proef op de som nemen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
als jou hond z`n tandjes netjes poetst met elmex, zal er niet veel aan de hand zijn. gezond zal het ook niet zijn, je kunt hem toch gewoon hondenkoekjes geven. wat is daar mis mee? achteraf niet klagen dat hij schooit met chocolade....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
eeen hond gaat dood van chocola. het is puur gif.
de olie en vet kan het stelsel niet aan. je hond zal pijnlijk sterven. teveel eiwitten en cacao s heel slecht.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja,dat is absuloot waar. In chocolade zitten stoffen die in het lichaam van de hond omgezet worden in gifstoffen. Dit is voor een hond dodelijk!