waarom had ik eerder kpn ontvangst op mijn nieuwe abonnement bij telfort, en een dag later, netwerk van telfort.sim in oude N70, ook hier telfort.???

vorige week abonnement telfort, nieuwe iphone 4 gekocht[ kpn toestel ] microsim geplaatst, en vind automatisch het kpn netwerk, zag je ook linksboven, tot zover oké. een dag later, na contacten te hebben gecopieerd op de sim via mijn oude nokiaN70, zag ik tot mijn verbazing het netwerk van telfort, ook dat gaf de iphone aan linksboven, naar instelling, en dit keer handmatig netwerk zoeken, dan heb je keus uit drie aanbieders, vodafone-t-mobile-en kpn, kies voor kpn, en verdomd dat er wederom weer het netwerk van telfort word aangegeven, 30 minuten gebeld met telfort, want het signaal is ontzettend slecht, en binnenshuis valt het helemaal tegen, tot wegvallen toe. 30 minuten bellen heeft niets opgeleverd. en dat kan wel kloppen, gezien het niet aan de iphone ligt, want ik heb de micro sim met bijgeleverde adapter in de nokia N70 geplaatst, en ook hier geeft hij het netwerk van telfort aan.! heb nog een pré paid sim van telfort, en deze sim geeft het netwerk van kpn aan, wil graag weten hoe dit zit, zit het hem in de aanbieding van telfort, 200 belminuten voor euri's 5,- ? waarom had ik in eerste instantie dan wel het netwerk van kpn, heeft 1 dag geduurd, ik snap hiet helemaal niets meer van, wie o wie kan mij duidelijkheid geven wat het probleem is, ik ga er niet van uit dat het aan mijn iphone ligt,gezien ook mijn oude nokia het netwerk van telfort aangeeft. alvst dank

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig

Het beste antwoord

Heb je slecht bereik dan? Telfort werkt namelijk via het KPN netwerk. Telfort is een dochter van KPN. de ene telefoon heeft KPN de andere Telfort aan, en dat kan wel eens wisselen. Ik zit bij Hi! En had vroeger KPN maar er staat nog steeds NL KPN. Dat je die contacten had gekopieeerd, was waarschijnlijk toeval. Het moet gewoon werken. Gr Mike.

Toegevoegd na 3 minuten:
Er zijn in nederland maar 3 netwerken; NL KPN, T-MOBILE en VODAFONE. Alle andere providers zitten ook op deze netwerken. Soms staat hun naam in je scherm, soms ook de naam van het netwerk waar ze gebruik van maken.

Toegevoegd na 7 minuten:
Als je nog vragen hebt, pm me maar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dank voor je berichtje, ik vind het vreemd, dat ik die eerste dag, met signaal melding op mobiel,van kpn dekking, een veel beter signaal had, dan een dag later, en tot nog toe steeds met telfort dekking, sinaal valt binnenshuis echt weg, en die dag met kpn signaal, moest ik veel bellen binnenshuis, was perfect.
en nogmaals, als ik die micro sim in die oude nokia N70 stop, geeft het ook hier, telfort signaal, waar ik ook ben. om niet weer een half uur 0900-telfort te bellen, heb ik hen ook inmiddels geinformeerd, en ben benieuwd op hun antwoord, gezien tijdens dat half uur bellen, mij is aangegeven dat er een signaal van nl KPN moet binnenkomen , en geen telfort[ zoals ik het één dag heb mogen ervaren,[ zie mijn eerste berichtgeving ]

Andere antwoorden (1)

Telfort is dochter van KPN en maakt gebruik van het KPN netwerk. Is overigens samen met Vodafone het meest stabiele en uitgebreide netwerk in Nederland.