Kan je, als je rechtshandig bent, je linkerhand een soort van trainen zodat je daar even makkelijk mee kan schrijven als met je rechterhand?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Overig
1.4K

Antwoorden (5)

Tuurlijk kan dat, gewoon vaak oefenen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, ik ben rechtshandig en kan na een tijdje trainen nu ook met links een bal gooien. Dus ook daadwerkelijk goed richten..
Dus dan moet dat met schrijven ook kunnen. Bovendien, vroeger waren linkshandigen fout dus moesten ze op school verplicht alles met rechts doen..
Succes met trainen ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tuurlijk waarom niet je kan het ook bij voetbal leren met je andere been schieten
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, dat kan. Je zult wel erg lang moeten oefenen, want de voorkeur voor de rechterhand heb je al lang geleden ontwikkeld. Deze hand heeft dus al enorm veel geoefend! Denk aan alle uurtjes op de basisschool.... Het is ook de vraag of je linkerhand ooit dezelfde precisie zal ontwikkelen als je rechterhand. Daarbij maakt het natuurlijk ook uit of je nog een rechterhand hebt om op terug te vallen (zul je zien hoe vaak je dat wilt doen). Maar te trainen is het zeker!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben links en moest vroeger met rechts leren schrijven .
Oefenen en oefenen en oefenen het was een drama met rechts en nu nog .
En ik heb het nooit geleerd .
En een nog grotere probleem was dat je vroeger met een vulpen en inkt moest schrijven en daar ieder keer met de linkerhand over heen ging .
En rechts onleesbaar was .
En toen mocht ik met een balpen schrijven .