Hoe kom ik van deze bekeuring af?

vorige week heb ik aan mijn buurman wat geadresseerde reclameblaadjes gegeven. Nu kreeg ik gisteren een bekeuring wegens het plaatsen van vuilnis naast de vuilcontainer ipv erin. Waarschijnlijk is een hongerige millieuambtenaar in een vuilniszak opzoek gegaan. Hier vond hij de reclameblaadjes, die nu dus dienen als bewijsmateriaal dat het om mijn vuilniszak ging.

Hoe kom ik hier onderuit zonder mijn buurman te verraaien??

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit is precies de reden dat niets met een adres erop mijn huis nog in ongecontroleerde omstandigheden verlaat. Het gaat niet eens meer in mijn eigen vuilniszak, die ik keurig op de juiste tijd op de juiste plek neerzet, sinds ik een milieuambtenaar aan mijn deur had met een envelop in haar handen, vanwege de vuilnisbelt die mijn buren illegaal boven op mijn komo-zakje hadden gesmeten... Maar: heb je met je buurman gepraat over de boete waar jij voor opdraait omdat hij zo stom was om vuilnis die naar jou traceerbaar was naast de container te zetten? Wat had hij daarover te zeggen, hij laat jou daar toch zeker niet voor opdraaien?

Het beste antwoord

Niet. Dit is echt heel vervelend voor je, want die milieu-ambtenaren mogen adreswikkels als bewijs gebruiken.
Het kan nog alleen goed voor je aflopen met medewerking en een schuldbekentenis van je buurman.
Ik wens je veel diplomatie toe, want dat is beter dan een verre vriend.
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Als het voor de rechter komt, zal die ook willen weten waarom u aan u geadresseerd reclamemateriaal aan buurman geeft....? Waarom u uw buurman niet wil "verraaien", terwijl hij er op zijn beurt wel voor zorgt dat u voor zijn rommel moet betalen....? Vragen, vragen, vragen....
Dus tenzij je daar allemaal heel aannemelijke en bewijsbare verklaringen voor hebt, ben je gewoon de pineut vrees ik. Die ambtenarij is nogal rigide.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Door te betalen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niet. Je moet het met je buurman overleggen, aangezien hij zichzelf zou moeten 'aangeven'. Als hij namelijk ontkent dat het zijn afval is, of dat hij het niet gedaan heeft, is de bekeuring nog steeds van jou.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
je komt er niet vanaf,tenzij je buurman hem krijgt,als je hem niet wil verraaijen zoals je zegt zal je met hem moeten praten, en verraaijen zal je ook niet helpen,als hij ontkent heb je en ruzie met je buurman en de boete moet je toch betalen omdat je verder geen bewijs hebt.