Hoe werden de kruistochten georganiseerd?

Ik moet voor school een opdracht doen over kruistochten maar ik kan nergens vinden hoe ze georganiseerd werden. Ik weet alleen dat de paus het organiseert maar ik moet uitgebreid antwoord geven. Wie weet het? (graag uitgebreid antwoord.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Overig

Het beste antwoord

de paus gaf inderdaad opdracht om een kruistocht te voeren maar er moest wel gehoor aan gegeven worden door de edelen. en als de edelen (edel, baas van een bepaald gebied) het wel goed keurde sloten de burgers er vanzelf bij aan.

Toegevoegd na 1 minuut:
ze werden niet echt heel goed georganiseerd. een kruistocht is meer iets wat gewoon ontstaat uit ontevredenheid van de burgers of paus etc.