om het te doen?
- meer zon
- meer vrijheid
- meer te zien en te beleven
- meer geld want minder belasting
en zo weet ik er nog wel een paar,

maar als je ALLES bij elkaar neemt, dan is ons landje een paradijsje! Ik heb het niet van mezelf, maar van een australier (60+) die bij mij in de straat woont en zijn hele arbeidszame leven over de hele wereld heeft gewoond en gewerkt. Zijn vrouw is NL, die wil wel naar australie. Hij weigert. Het is een waar paradijs hier zegt hij (in prachtig nederlands met een english tongval ).......
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hij kan het wellicht weten..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bedankt voor alle antwoorden. Ik vond het verhaal bij dit antwoord treffend.

Andere antwoorden (17)

Geert Wilders als premier
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ook mijn 1e gedachte
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
en die van mij ook +1
paulus811
14 jaar geleden
Jammer maar de vliegtuigen zitten al vol als dat gebeurt, 3/4 van de allochtonen wil dan namelijk ook weg.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Of misschien: "3/4 van de allochtonen MOET dan weg"...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarom een minduimpje?
Ik geef slechts antwoord op de vraag!
Kun je een verklaring geven?
Het klimaat,vooral de nederlandse zomers.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, die zijn echt verschrikkelijk...
Wat voor weer wordt het ook alweer morgen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nou deze week zit het wel goed gaat naar de 30 graden,en dan zondag weer terug naar 20,dat bedoel ik nou .
Ik zit momenteel zelf serieus te denken aan een emigratie richting Australie. De reden daarvoor is dat ik Nederland ontzettend zat ben, ik verder geen familiebanden heb die me ervan weerhouden niet te gaan. En omdat ik een goede baan aangeboden heb gekregen aldaar.
En dus ook wel een goede toekomst tegemoet kan gaan daar!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ach ja, stel dat ik ga en dat me dat overkomt... dan kom ik gewoon terug ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
wat ben je dan zo zat, wees eens wat specifieker.
Als de zeespiegel zodanig gaat stijgen dat we het hier niet meer drooghouden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
het lijkt me wel wat, aleen niet zolang mijn ouders nog leven. een reden om te gaan zou wel het klimaat zijn en de belastingdienst, beatrix hoofd groeit aleen maar van onze centen allemaal. buitenland heeft dat veel minder dus, dat is al een voordeel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
een goede baan in het buitenland & geert wilders als premier.
Daarentegen is de manier waarop het in nederland geregeld is moeilijk te evenaren/overtreven. Tis hier namelijk goed leven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
Nederland is aantrekkelijk door zijn relatieve welvaart, sociale zekerheid en rust, tolerantie en vrijheid van meningsuiting (en nog veel andere dingen natuurlijk). Het verdwijnen van die dingen zou me nopen om te vertrekken als ik dan nog een bestemming kon vinden waar ik welkom was. Als de zeespiegel 6 meter zou stijgen ook, maar dan zullen er veel (potentiële) vluchtelingen zijn, dan zullen er niet veel landen zijn die je met open armen zullen ontvangen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het klinkt veel lulliger dan dat ik het bedoel : als mijn nu 89-jarige vader komt te overlijden, heb ik niets meer wat me nog aan Nederland als "woonplaats" bindt. En dan ga ik doen wat ik al tientallen jaren wil : naar Wales - een cottage in de heuvels, een stuk of wat honden en katten, een schildersezel, m'n muziek, en veel,heel veel natuur om me heen.
Mocht ik verlangen naar broodje-van-kootje, pak ik de boot - maar dat zal niet gauw gebeuren, weet ik na mijn 34 jaar wereldzwerven in mijn laatste baan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Klinkt goed ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
:-))))
Als Nederland een controlerende staat word, een malloot als Wilders als premier, een betere baan in het buitenland.. Ik voel me niet gebonden aan Nederland, maar voel me er wel aan verbonden. Het zal altijd mijn thuisland blijven
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
wanneer dat enne land geen mex griep heeft ga ik daar heen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Even dit: de kans dat je iets overkomt met "de griep" zal wel ongeveer gelijk staan aan de hoofdprijs winnen. Dus, ga er niet na leven, klein advies. Mooie foto ovrigens ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
naar een land waar bijvoorbeld wel malaria of ebola is, of niet genoeg eten, of oorlog...... als er maar geen mex griep is.............bedoel je dat?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nou Kempo daar reageer ik maar even niet op.
knap trouwens dat je op een meningsvraag - kan krijgen.
Als de huidige regering er na de volgende verkiezen nog steeds blijft zitten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
waarom wachten?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat vraag ik me ook nog dagelijks af. Ik denk dat dat te maken heeft met het feit dat ik dan weet dat ik mijn ouders nooit meer zal zien. Mijn vader is nu niet bepaald echt dol op vliegen.
Als zij er niet meer zijn, dan is de kans vrij groot dat ik een poging ga ondernemen me te vestigen in Canada, Nieuw-Zeeland, Australië of Ierland (of Noorwegen) (of Schotland)...
De invoering van Sharia als wet in Nederland
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Op zich ben ik tevreden hier in Nederland. Natuurlijk is er veel te klagen (over de regering, over het feit dat we steeds asocialer worden, over het weer etc...) maar ik vrees dat die zaken in andere landen niet veel beter zullen zijn.

De enige reden die ik kan bedenken om echt hier weg te gaan is als ik een hele goede baan ergens anders kan krijgen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het zicht op een mooi betaalbaar huis, met een serieuze hoeveelheid grond. In Duitsland is dat prima te vinden. Een baan daar zou me het laatste zetje geven.
paulus811
14 jaar geleden
Als heeeeel me familie vertrekt dan blijf ik hier natuurlijk niet in me eentje achter ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als wilder premier van Nederland wordt. Dan heb ik echt alle vertrouwen in de Nederlandse bevolking verloren. Ik wil niet in een land wonen waar zo massaal zo'n haatzaaiende en discriminerende politicus wordt gesteund. Ik heb nu al grote moeite met de omvang van zijn aanhang. Los van wat hij zegt moet Nederlanders toch wel weten dat wat hij wil niet kan?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ach ik heb het heerlijk naar mijn zin hier!
Maar als het toch ooit er van zou komen,
dan is het OF voor een geweldig aanbod voor een baan.
Of dé liefde van mijn leven.

Maar dat laatste zie ik niet snel gebeuren. Nederlanders zijn naar mijn idee de beste partner keus ;)