Waarom heeft de basisschool veel meer vakantie dan het vo?

mijn zusje (groep 6) heeft een week minder zomervakantie, maar een week meer meivakantie. Ook heeft ze tussendoor veel meer vrije dagen. Waarom is dat?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Overig

Antwoorden (3)

Omdat ze minder uren hoeven te maken dan iemand op het vo.. Door de vrije dagen ertussen komen ze aan hun uren
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het lijkt zo, maar is dat ook wel zo?

Als je op het VO de toetsdagen bekijkt, dan heb je een of twee toetsen en de rest van de dag vrij. Dat telt ook mee voor vrije tijd.

En in het VO: de looptijd van lokaal naar lokaal elke dag. Vijf minuten per keer. Ook daar wordt op jaarbasis naar gekeken.
Lesuren: 60, 50 of 40 minuten?
Ik weet van zeer nabij dat het een enorm gepuzzel is om de tijd zo in te delen dat je het correct kunt verantwoorden richting onderwijsinspectie.
Het zijn namelijk veel meer dingen die meespelen en die bepalend zijn voor het toekennen van vrije tijd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
minder uren.........