energy vergifriging? zie uitleg

Ik heb vannacht heel veel enegy drinks gedronken, ik voelde me toen zo beroerd dat ik rond 4 uur ben gaan slapen, ik voel me nu nog steeds heel erg beroerd, hartlkoppingen etceta. Wat is dit

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Overig

Antwoorden (5)

Je hebt teveel cafeïne en suiker binnen. Dit is een normale reactie. Drink water, geen energy meer.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat je sowieso nog slaapt, met zo'n energy-boost!
Teveel van dat spul is gewoon teveel. Daar krijg je last van.

Maar ook voor gezonde jongeren zijn de drankjes niet zonder meer veilig. Wie weet wat er gebeurt als je eerst een paar energiedrankjes neemt en daarna intensief gaat sporten of dansen. Bloeddruk en hartslag gaan tijdens die activiteiten sowieso al omhoog en dat kan versterkt worden door energiedrankjes..

Bron: HLN .

Read more: http://www.onshart.nl/Energiedrankjes.html#ixzz1P8kXauuQ
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat had ik ook altijd toen ik rond 11 uur wou slapen lukte het niet omdat ik ongeveer rond 20:30 energy had gedronken dus nu drink ik altijd voor 20:00 en dan lukt het wel om te slapen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De klachten die je omschrijft passen wel bij een overdaad aan cafeine. In een z'on drankje zit cafeïne voor ongeveer 4 koppen koffie. Super ongezond!! Ik zou er echt zo weinig mogelijk van drinken want het is alleen maar slecht voor je. En dan heb ik het nog niet over je tanden, want er zit volgens mij ook veel suiker in (en koolzuur is ook slecht voor je tanden).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je had er al antwoorden op gekregen (veel te veel suiker en cafeïne), en tips: water drinken en geen energydrinks meer, ook geen koffie/thee en dergelijke, en als je je beroerd bleef voelen, de huisarts bellen.
Als je jezelf eerst vergiftigt met 7 van die blikjes, heeft het tijd nodig voor je lijf al die rommel weggewerkt heeft.
Dus nogmaals hetzelfde antwoord: voel je je echt heel beroerd, bel de huisarts. Het lijkt me niet echt nodig, want als je kunt slapen, zal het wel meevallen.