Waarom wordt de gedempte gracht in Zaandam na zoveel jaren weer uitgegraven?

Ze hebben hem een paar honderd jaar geleden gedempt, die gracht.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig

Het beste antwoord

Omdat er blijkbaar een wethouder zit die verder niks te doen heeft. En graag zijn/haar naam in de geschiedenisboekjes wil krijgen. In de politiek is men vaak meer uit op macht dan op efficiënt besturen, zo ook in de gemeentelijke politiek.

In Woerden willen ze de Rijnstraat (winkelstraat in het centrum) weer open maken en er water door laten lopen. Ze zijn echt knettergek, maar daar komen ze over 100 jaar pas achter, als ze 'm weer gaan dempen.

Nog geen 100 jaar geleden stroomde de Rijn er nog.
Er kwamen auto's en men besloot te dempen.
Er kwam nog meer auto's, en men besloot weer te gaan graven...
Dat is de logica van iemand die geld wil verdienen ipv snugger vooruitdenken.
Want het zorgt nu voor werk, en voor 'schattige' bruggetjes en toeristjes. En nostaligische gevoelens, want NL verloedert dus laten we de straatjes weer schattig maken. enz. enz.
Maar dat ze de middenstand ermee naar de knoppen helpen, want klanten en toeleveranciers kunnen er niet meer met de auto komen, dat onderschatten ze. Als klanten verderop moeten parkeren, dan gaan ze net zo lief wel ergens anders heen. Concurrenten genoeg.

Maar misschien gaat het vanwege de kredietcrisis wel niet eens meer door, dat weet ik niet. Ik wil die stommiteiten daar al niet eens meer volgen.

Mensen willen werken, en als ze niks te werken hebben, dan verzinnen ze wel wat. En niet iedereen komt dan met iets verstandigs.