Vliegen schrikken al van de kleinste beweging, maar als ze landen op je tv en je verandert van zender schrikken ze niet en blijven ze op hun plek.

Hoe komt het dat ze niet schrikken van de beelden die veranderen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Overig

Antwoorden (2)

Vliegen voelen gevaar afkomen. Als ze op een tv zitten voelen ze dat niet. Vliegen zijn daar erg gevoelig voor. Als ze op een tv landen, voelen ze geen gevaar afkomen. Die bewegende beelden kun je trouwens ook niet voelen en is ook altijd plat.
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan heb je wel een hele kleine 3D nodig en ook nog duizenden der van can ze hebben duizenden ogen
Als een vlieg in een donkere kamer zit, en jij doet het licht aan, dan schrikt zo'n vlieg ook niet, en blijft rustig zitten. De verandering van lichtsterkte is niet zo bedreigend voor een vlieg.

Maar als de vlieg op een muur zit, en jij wilt gaan slaan met je vliegenmepper, dan verplaats je de lucht. Dat voelt de vlieg aankomen, en reageert daar razendsnel op. Sneller dan dat jij kunt slaan, en daarom sla je ook altijd net mis. ;-)

Bovendien zijn vliegen gek op warmte. Een televisie is behaaglijk warm, Om een vlieg te vangen die zit te genieten tussen de luxaflex en een raam waar de zon 's avonds nog een beetje op schijnt, is ook een fluitje van een cent. Het beestje zit zo te genieten van de warmte dat hij de dreiging onderschat. Zo werkt het met een vlieg op de TV ook.