Wat is een rohypnol?

Ik heb het niet over het product maar in straattaal, wat betekent rohypnol?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Overig
2.7K

Antwoorden (3)

Op tv hoorde ik al vaker dat het iets is als een nymfomane
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Flunitrazepam (door fabrikant Roche als Rohypnol op de markt gebracht) is een slaapmiddel voor een kortdurende behandeling van slaapstoornissen, zoals moeizaam inslapen, herhaaldelijk wakker worden en/of moeilijk de slaap kunnen hervatten. Daarnaast is het middel ook een drug, die bekend staat als de "rooie knol", "roofie", en "date rape drug".
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het betekent slaapmiddel:

CONTEXT:
In 'Heavy Metal Lover' klinkt de zangeres als Donna Summer aan de ROHYPNOL – zwoel, loom en zelfs sexy.

BETEKENIS:
slaapmiddel

UITSPRAAK:
[ro-hiep-nol]

Toegevoegd na 4 minuten:
Je kunt het natuurlijk op verschillende manieren opvatten: iemand die slaapverwekkend is, of een dooie diender, maar dus ook zwoel en sexy zoals hierboven beschreven.