Jongen 17 jaar kan niet meer thuis wonen,ons gezin opgenomen nu.Geen pleegzorg.Wat is redelijke vergoeding per maand,om aan ouders te vragen.?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Overig

Antwoorden (2)

Lastig. Je kunt de kindetoeslag vragen. Met pleegzorg krijg je zo'n 16 euro per dag.

Mooi gebaar in ieder geval!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vraag de kinderbijslag in elk geval.

En, bij jeugdzorg kun je deze situatie aangeven, liefst samen met de ouders. Dan maken zij jullie een netwerkpleeggezin en is in 1 klap alkes, dus ook financieel geregeld. Ook voor andere vragen heb je dan direct een onafhankelijke partij erbij.
Dit valt onder vrijwillige zorg, dus geen ondertoezichtstelling met een voogd oid.