kan je isoleren met modder?

Ik heb een hut gebouwd en ik wil dat nu isoleren met modder en takjes gaat dat. Wat ik zou het heel graag afwerken. Dank u wel

Toegevoegd na 22 minuten:
hoe doe je het dan? (arde,takjes,beetje water en goed onderelkaar mengelen?)

Toegevoegd na 1 uur:
ik kan ook glaswol gebruiken maar ik wil het zo natuurlijk mogelijk houden dat is dan fijner en ook mooier vind ik zelf tog :)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Overig
1.4K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ziet er goed uit!!!!

Antwoorden (4)

Ja dat kan zeker
Dat doen ze in afrika in arme dorpen ook, wel goed laten drogen en meerdere lagen smeren!
In afrika en dergelijken doen ze het ook wel met mest..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Leuk hutje btw :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dank u wel. ik heb het gemaakt met nog twee mensen daarom de naam KKD. XD
Als je in een gebied met kleigrond woont, zou je ook kunnen overwegen om te isoleren met adobe. Het lijkt op modder maar is wat steviger.
Adobe is een bouwmateriaal dat gemaakt is van zand, water, klei en organische materialen zoals stro of mest.
Je kunt het als een soort van stucwerk op de zijkanten van je hut aanbrengen en goed laten drogen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja hoor, dat kan. Ik zou de takjes weglaten (of van te voren in de kieren van je hut proppen), grond met water mengen tot je een stevig mengsel hebt dat blijft zitten als je het op de wand van de hut smeert. Kleigrond werkt het beste, maar ook andere grond kun je gebruiken. Laten drogen en klaar, of je doet er nog een laag overheen.
Veel succes en plezier met je mooie hut!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dank u :) zal ik zeker proberen :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
maar ik denk als ik heel kleine takjes bij de mengsel doe is da misschien steviger kan da denk je?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou ook stro of hooi erdoor doen, of evt. zelfgedroogd gras. Met dikkere takjes erin kun je niet zo goed smeren. Je kunt het altijd even op een klein stukje uitproberen, dan weet je het zeker.
Zeker kan dat. Ik zou alleen in plaats van takje aarbeienzaadjes gebruiken.
Gaat het dan een keer regenen, dan heb je uiteindelijk een mooi aardbeienbehangetje. Heel natuurlijk en nog lekker ook. Succes!
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dank u wel voor uw tip