Staat er een boete op het zelf aansluiten van stroom, indien je alles hebt betaald maar doordat de monteur pas over n paar dagen langs kan komen ?

Staat hier een boete op ?
Isnhet makkelijk zelf te doen ?
Puur omdat hun geen tijd hebben om monteur lsngs te sturen, zelf doen een optie ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Overig
3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nee het is strafbaar om zelf met de meterkast te klungelen. je kan het achter de meter doortrekken maar als je de zegel verbreekt of ze er op een andere manier achterkomen dan staat je een boete en waarschijnlijk ook een onderzoek te wachten (ben je de hele meter kwijt)

Het beste antwoord

Als je voor het aansluiten de verzegeling van de hoofdzekeringkast moet verbreken dan loop je het risico een boete te krijgen.
Als je de monteur die over een paar dagen komt weet te overtuigen van de reden waarom je zelf aangesloten hebt en je hebt alles netjes vakkundig gedaan dan kán hij besluiten om jouw illegale bezigheid niet door te geven.
Hier hangt het dus van af.
Hij is tenslotte degene die jou zou moeten aangeven

Toegevoegd na 7 minuten:
Het aansluiten op zich is niet moeilijk, het kan wel gevaarlijk zijn als je niet weet waarmee je bezig bent:
Op de kabel die in de hoofdzekeringkast uitkomt staat meestal 3 fase krachtstroom die op 125A is afgezekerd!
Verder kan het zijn dat de monteur bij afsluiten de zekering(en) heeft meegenomen, die moet je dan eerst nog maar zien te kopen.
Dergelijke zekeringen liggen niet bij de Gamma.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

hMakkelijk.. Wat is makkelijk, voor de een wel voor de ander nier... Maar het buiten op straat bij de gemeente zelf aansluiten is strafbaar ja! Het zelf in huis aansluiten is niet strafbaar, maar ik denk dat dit verzekerings technisch niet handig is, ALS er dan uiteindelijk iets mis gaat.
Geen optie om een ander bedrijf te vragen of daar iemand eerder langskomen kan?