Hoe heet dit stukje comedy?

Het is een soort van oudhollands verhaaltje wat je leert op de basisschool "Dit is roos, roos heeft een doos. Daar komt jan. Jan geeft roos een kus". Om Nederlands te leren enzo.

Alleen eindigd het verhaaltje op het gegeven moment met: "BLIJF MET JE POTEN VAN DIE KOEKTROMMEL AF, KRENG!" of zoiets dergelijks.

Ik heb het ergens gehoord ofzo, and i loved it.

Mogelijk is het van Brigitte Kaandorp.

Ik kan het nergens vinden, weet iemand van jullie misschien wat het is, of kan zijn?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Overig

Antwoorden (1)

De sketch heet Miep en is inderdaad van Brigitte Kaandorp. De gehele tekst luidt alsvolgt:

Miep heeft vrij.
De school is op slot.
Miep is voor het raam.
Zij eet een koek.
Moe is niet in huis.
Zij is weg.
Weg is de koek. Op.
Miep wil nog een koek.
Mag dat, Miep?
Foei, Miep! Niet doen!
Miep is niet lief.
Zij neemt een hap.
Daar is Moe.
Moe is boos.
Zij zegt:
"Blijf verdomme in 't vervolg met je vieze gore takken uit dïe koektrommel, kreng!"