Wat is een supply chain? (Dit op e-business en e-marketing/e-commerce vlak.)

Wat is supply chain? Dit heeft iets te maken met e-business en e-marketing.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
1.1K

Antwoorden (2)

supply chain wordt in goed Nederlands de productieketen genoemd, het geheel van handelingen en bewerkingen die nodig zijn om de "ruwe grondstof" naar de eindgebruiker te krijgen. Dus inkoop, bewerken, verpakken, verschepen, verhandelen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Binnen de e-business en e-marketing is het de gehele procesketen (chain) van aan- en afvoer (supply). Daarbij moet je ook denken aan toeleveranciers die via computersystemen op de hoogte worden gehouden van de behoefte aan goederen en producten bij de klant (e-business) tot het electronisch bestellen van klanten via internet.

Supply chains kunnen behoorlijk complex worden, zeker nu leveranciers zelf ook aan de computersystemen van de klant worden gekoppeld en klanten zelf rechtsreeks bij de leverancier in het systeem bestellingen invoeren (zoals bij een webshop). Omdat veel zaken in de procesketen electronisch verlopen spreek je van e-commerce of -business.