Hoe kom je aan schrale lippen?
Je normale huid bestaat uit verschillende lagen die olieachtige substanties bevatten waardoor het soepel blijft. Je lippen zijn anders opgebouwd. Lippen bevatten minder lagen dan normale huid en bevatten geen olieachtige substanties waardoor ze sneller uitdrogen. Vooral bij koud ,wind en droog weer kunnen lippen snel uitdrogen, worden ze ruw en krijg je barstjes in je lippen die soms een beetje kunnen scheuren.

Niet doen
-Je moet niet langs je lippen likken! Als je met je tong je lippen nat maakt drogen je lippen alleen maar sneller uit.
-Niet op je lippen bijten.
-Blijf van je korstjes en velletjes af! Als je een velletje er aftrekt dan krijg je vaak een wondje en maak je het alleen maar erger en pijnlijker.

Hoe kom je af van schrale lippen?
Als je velletjes op je lippen hebt moet je eerst je lippen nat maken en dan met een natte tandenborstel de velletjes eraf poetsen. Doe dit niet te hard, maar wel grondig. Daarna moet je er een paar keer per dag een dun laagje lippenbalsem erop smeren. Je hebt veel verschillende soorten. Blistex en Labello zijn de bekendste, maar er zijn veel verschillende merken. Ga naar een drogisterij, probeer er verschillende uit en kijk welke het beste bij jou werkt. Je kan ook vaseline gebruiken. Een beetje honing op je lippen kan ook helpen. Het handigste is om 's avonds en 's morgens een dun laagje vaseline of honing op je lippen te doen en overdag je lippenbalsem mee te nemen om af en toe op te smeren. Het nadeel van lippenbalsem is dat als je het te vaak gebruikt je lippen niet meer zonder kunnen. Gebruik daarom je lippenbalsem met mate dan hoef je je geen zorgen te maken.

Hoe blijf je mooie lippen houden?
Als je geen schrale lippen meer hebt is het goed voor je lippen als je 1 of 2 keer per dag een dun laagje lippenbalsem over je lippen doet. Meer dan 2 keer per dag is niet nodig.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Omdat je ze steeds bevochtigd.. door het drogen van de je lippen door de wind ( op kantoor of in de auto door de airco) drogen ze juist uit... beter is je lippen voor je naar buiten gaat goed in te vetten....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Onze lippen produceren geen vocht en kunnen er dus niet net als onze huid voor zorgen dat ze toch zacht en soepel blijven bij weersinvloeden van buitenaf. Daarom help je ze ook het beste met een fijne lippenbalsem.