Kun je aan de stem van iemand horen wat voor karakter die man of vrouw heeft?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
2.6K

Het beste antwoord

Ja dat kan... Maar her-kenning is alleen als je het kent in jezelf...

Heel kort, maar meer hoef ik er niet over te zeggen, want jij kunt het niet alleen horen, ook zien... Her-kenning heeft aan een half woord ook al genoeg...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zeker...

Andere antwoorden (9)

Dat lijkt me erg link om te doen,
hoewel het heel verleidelijk is om dit te doen.
Etiketjes plakken noem ik dit altijd.
Iemand kan van nature een nare stem hebben maar toch een aimabel mens zijn.!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er zullen vast wel veel voorbeelden te noemen zijn dat er een relatie is tussen het karakter en de stem van iemand, maar er zijn evengoed veel voorbeelden van het tegenovergestelde.
Ik zou me er niet aan wagen, beoordeel mensen aan de hand van wat ze doen en niet aan de hand van het geluid.
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Toch klopt het vaak wel nare stem.. naar persoon...
Als mijn vader belt weet ie nooit of het een van mijn dochters is of zijn eigen dochter. Terwijl mijn oudste dochter echt een heel ander karakter heeft. Ik heb het vermoeden dat (omdat onze stemmen dus schijnbaar ontzettend op elkaar lijken) het niet altijd opgaat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als dat zo was, dan had ik geen moeite hoeven doen om een leuke man te vinden. Dan had ik gewoon een telefoonboek gepakt en wat nummers gebeld ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik kan zelfs het karakter van mijm moeder herkenning bij een tante maar dat is meestal maar van korte duur. Daarna gaat die tante weer in haar eigen karkater "mode".
Over patronen gesproken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens mij niet je hebt mensen die zo'n s tem hebben om te zeggen dat het een persoon is waar je nooit contact zou mee willen hebben maar na je die persoon beter leert kennen is je vooroordeel al gauw verandert dus ik zeg neen :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee hoor, mijn stem klinkt anders als ik op het werk de telefoon opneem of wanneer ik prive de telefoon opneem.

Daarbij ben ik nu doodziek; klinkt mijn stem nog veel vreemder voor mijzelf; dus anders, dus zou ik nu opeens een heel ander karakter hebben als normaal?

Wat niet wegneemt dat ik behoorlijk chagrijnig ben omdat ik al een week in bed lig met griep (Belgische of Mexicaanse?), voorhoofdholte ontsteking en flinke koorts, maar mijn karakter is nog hetzelfde als vorige week hoor.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, niet aan de stem zelf. Dat is gewoon een uiterlijk kenmerk, waar iemand niets aan kan doen.

Wel kun je letten aan de intonatie waarop hij/zij dingen uitspreekt, en de manier waarop hij/zij de stem gebruikt om zijn mening te geven over dingen. Laatdunkend, of juist positief. Naarmate een discussie, gesprek persoonlijker wordt gaan mensen hun gevoelens ook uiten via hun stem. Als we boos zijn gaan we vaak schreeuwen, als we verdriet hebben praten we met een snik in de stem.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja hoor het blijkt wel

Commentaar:
Karen was doodsbang geworden voor haar stemmen. Doordat de therapeut met een open houding en zonder angst de stemmen tegemoet trad kon zij ervaren dat de stemmen zich anders gingen gedragen en minder negatief werden. Doordat Karen vanuit dezelfde, neutrale houding, met de stemmen ging praten veranderden de inhoudelijke boodschappen van haar stemmen en kon zij ze beter hanteren. Het praten met de stemmen had tot gevolg dat de beweegredenen van de verstoten delen voor haar duidelijk werden. (((((Het beschermende karakter van de stemmen kwam meer naar voren.)))))