Je krijgt 4 jaar straf ,en ze halen ongeveer 2 jaar weg en je zit 2 jaar 4 maanden en je mag week thuis hoe lang moet je nog vast zitten dan?

Het gaat over een vriend van mij die vast zit ...
en hij ziet vanaf 09-9-2007 vast en hij heeft nu 2 jaar en 4 maanden gezeten en ze hebben 2 jaar weggehaalt voor hem en in september 2009 mocht hij met 1 hele week naar huis komen maar ik weet niet waneer hij vrij komt want sindsdien hebben we geen cotact meer en bij kan nu niet bellen duss ik wou het echt graag weten want onze dochterjes vragen altijd naar papa en ik weet niet meer wat ik tegen ze moet zeggen , ik heb zo veel vertelt....

met vriendelijke groet v.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
het is nogal moeilijk te volgen?
capthavoc
14 jaar geleden
begrijp ik uit je verhaal dat je dochtertje niet weten dat papa in de gevangenis zit ?
Of weten ze het wel en willen ze weten wanneer hij vrij komt ?.

dat is inderdaad onduidelijk
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vraag is erg onduidelijk...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als hij geen gekke dingen in de gevangenis heeft gedaan dan had hij al vrij moeten zijn als de datum klopt wanneer hij is vast komen te zitten : omdat hij 4 jaar min eenderde staf moet uit zitten.ps. elke straf boven 1 jaar krijg je automatisch eenderde straf vermindering dus hij moet 2 jaar en 4 maanden zitten .
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sorry reactie is antwoord.

Het beste antwoord

beste ,ik heb zelf in de gevandenis gezeten, maar ik kan zeggen, dat u zich geen zorgen hoeft te maken, eens als hij op verlof mag,wil dat zeggen dat hij binnen een zeer korte tijd zal thuis komen, in het apenland zoals belgie, weet je wel waneer je gaat binnen moeten, maar er is geen enkele gevangene die weet welke dag hij vrij gaat komen, op verlof mogen is meer dan een goed teken, ik kan u zeggen dat u,gerust mag zeggen tegen uw dochters, dat pappa snel weer thuis zal komen, uw vriend op verlof laten komen ,is een uitdaging door het gerecht, het is verstandig dat hij teruggekeerd is, Ik weet ook niet alles, maar in uw geval ,denk ik maximum nog 2 maanden, niemand in belgie kan zeggen wanneer iemand vrij komt. zeg maar op uw dochters dat het bijna gedaan is, ga anders eens naar een prodeo advokaat, en laat deze dan spoed achter de zaak zetten, voledig kosteloos,ik leef met u mee, ik heb ook 2 dochters toen ik daar zat, voor de kinderen is dat inderdaad heel erg triestig om pappa achter de tralies te zien, maak u geen zorgen, echt waar max 2 maanden, hou mij op de hoogte aub, pegoessens@live.be is mijn mail, ik leef met u mee en wens u veel sterkte toe
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

raar verhaal dat hij vanuit de gevangenis niet kan bellen.Dit is normaal namelijk wel mogelijk. kan het zo zijn dat hij doelbewust geen contact met u opneemt?
14 jaar geleden
Je kunt naar zijn advocaat gaan, die weet wat er aan de hand is of kan erachter komen, dus dat is de aangewezen persoon...

Recht hebben en recht krijgen is twee, dus kom op voor je rechten en verlang dat je krijgt waar je recht op hebt...

Ga naar zijn advocaat, daar moet je zijn...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ff bellen naar waar hij vastzit en t vragen en je weet het meteen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je krijgt niet zomaar antwoord hoor als je belt. Alleen als je als contactpersoon staat vermeld of zijn advocaat bent. Ook gedetineerden hebben recht op privacy.
Het verhaal is een beetje verwarrend. Hij is 1 week thuis geweest in september? dat zal dan speciaal verlof geweest zijn. Normaal gesproken krijg je na het uitzitten van een bepaald deel van je straf de kans naar half open kamp te gaan. Dan kom je eerst een weekend per maand thuis. Daarna kun je naar open kamp, dan ben je elk weekend thuis. Je kan ook nog het laatste deel van je straf met een enkelband thuis doorbrengen. Maar dat is helemaal afhankelijk van je gedrag binnen de muren en het traject wat je aflegt. Als je het verknald tijdens een weekendverlof of een rapport krijgt binnen de muren dan ga je keihard weer terug naar gesloten en raak je al je geworven vrijheden weer kwijt.

Dit is een raar verhaal. Hij kan je namelijk wel bellen, dat is gewoon een recht van elke gedetineerde. In elke gevangenis anders maar wettelijk is dat 10 minuten per week. En schrijven kan hij ook. Tenzij hij een maatregel heeft gekregen en in de ISO zit. Of in beperking maar dat is meestal alleen zo als je net vastzit en er nog onderzoeken lopen. Sta jij daar geregistreerd als contactpersoon? Dan zou ik eens bellen met de afdeling BSD. Of laat zijn advocaat het navragen als hij die heeft.

Succes.