Hoe kan je goud oppoetsen?

bij zilver is het vrij simpel. hoe zit het bij goud?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
1.8K

Antwoorden (4)

net zo simpel. Een droge doek.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kunt goud laten schoonmaken bij de juwelier in een soort trilmachine; wordt het weer als nieuw.

Je hebt ook potjes waar je zowel zilveren als gouden sieraden in kunt onderdompelen; ook dan worden ze weer schoon.

Wil je zelf poetsen; gebruik tandpasta gaat prima!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik had een gouden ketting die in de loop der jaren wat vuil was geworden. O.a door zwemmen, zon en door het dragen. Ik heb hem toen in mijn handen tegen elkaar aan gewreven met wat water en tandpasta. Hij werd als nieuw!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gouden sieraden worden brandschoon door ze een kwartiertje in een oplossing van zout en sterke azijn te leggen. Goed afspoelen en droogwrijven met een zachte doek.
Je kunt het ook schoonmaken met een goud-en sieradendoek die je bij de juwelier kunt kopen.