Hoeveel accessoires kun je op je fiets zetten zonder dat je het risico loopt aangehouden te worden?

Accessoires van alle genres.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig

Het beste antwoord

Ik heb met de kerst allerlei kerstverlichting rondom mijn fiets gehangen. Mijn hele fiets was versierd en verlicht. Wel nagedacht om de rode verlichting achter te hangen en de gele lampjes voor. De politie die mij regelmatig heeft zien fiesten moest er alleen maar hard om lachen. Zelfs bij fietscontroles, ik werd wel even langs de kant gezet om te kijken of alles goed vastzat. En ook omdat het gewoon ff van dichtbij wilde bekijken. Ik heb ook aan de politie gevraagt wat de regels hierover eigenlijk zijn. En blijkbaar bestaan er geen concrete regels over. Zolang het veilig blijft voor jezelf en het andere verkeer is dus alles toegestaan.
En in Indonesië bijv. zijn de regels nog soepeler. Daar hebben een fietser zien rijden die zelfs een compleet bed bij zich had. Hoe die nog kon fietsen.... geen idee, maar het lukte. En gewoon midden op de weg, totaal geen rekening houdend met het overige verkeer. Kan gewoon allemaal daar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Zoveel, dat je nog veilig voor jezelf en voor anderen aan het verkeer kunt deelnemen.
12 bellen op je stuur lijkt mij geen probleem, maar de mast van een zeilboot overdwars over je stuur gaat je een bekeuring kosten
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Veel zolang de veiligheid maar niet in 't gedrang komt. Maar natuurlijk wel goed op slot zetten...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als ik ga vissen, heb ik altijd een kar achter mijn fiets, not de nok volgeladen, toch zeker wel 30 cm boven de rand, goed vast gezet met spinnen.
En dan heb ik ook nog 3 of 4 overvolle tassen aan het stuur hangen, en ook nog een rudzak op mijn rug.
En ik ben nooit aangehouden, terwijl ik vaak zat politie tegen kwam.

Toegevoegd na 2 minuten:
Ik denk, dat als ze het zien, ze er meer op letten of die betreffende persoon er mee kan fietsen, er mee om kan gaan.
Als die persoon gewoon nog redelijk kan fietsen, is er niks aan de hand.

Toegevoegd na 5 minuten:
Als ze jou zien stuntelen op de fiets, dan zullen ze je wel aanhouden denk ik.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
als je fiets nog goed te controleren is tijdens het rijden, geen afzonderlijke maten heeft verkregen door de extra spullen, dan is er niets aan de hand. Heb je meer last van mensen die je fiets van dichtbij willen gaan bekijken denk ik.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zolang het geen gevaar voor de mede weggebruikers opleverd .