moeten hamsters eigenlijk in een hokje slapen of niet?

ik heb zelf een hamster die slaapt gewoon in het sto en als een bolletje.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
5K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bedoel je echt stro? Dat is niet geschikt voor hamsters! Je kunt de bodem bedekken met houtsnippers en je hamster een pluk hooi geven, maar geen stro, dat is te scherp. Het kan zijn ogen beschadigen, als hij eraan knabbelt kan hij door scherpe stukjes wonden en ontstekingen in zijn wangzakken krijgen.

Antwoorden (7)

Als je een hokje voor ze zou kopen kan het best zijn dat ze die niet eens gaan gebruiken,hamsters kiezen zelf uit waar ze het liefste willen slapen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
de vele hamsters die ik heb gehad, hebben altijd met plezier gebruik gemaakt van het huisje plus nestmateriaal wat ik ze aanbood.
ik zou zeggen; zet een huisje neer en geef het beestje de keus.
14 jaar geleden
Hamsters waren er ook geweest als wij mensen niet hadden bestaan. Ik denk niet dat iemand dan een hokje voor ze gemaakt had, of dat ze dit zelf in elkaar zouden timmeren.

Het antwoord is dus nee.

Toegevoegd na 46 seconden:
"Iemand" kan in bovenstaande antwoord ook een dier zijn.

Ghehe.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Eigenlijk hadden die hamsters dan zelf schuilplaatsen gezocht, een mogelijkheid die ze in een kale kooi niet hebben. Het huisje is er niet om een getimmerd huisje te zijn, maar om de hamster een leefomgeving te bieden waar hij wat beschutting op kan zoeken als hij wil.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hij heeft toch stro?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, helaas wel. Dat is namelijk niet geschikt voor hamsters...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heeft de bond van hamsters dat aangegeven?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Haha, leuk. Nee, dat blijkt door de verwondingen en ontstekingen die hamsters oplopen door het veel te scherpe stro.
Nee! Een hamster 'maakt'zijn eigen slaapplaats!
Dus in dit geval gewoon als een bollekke in het stro!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je bedoelt te vragen of je je slapende hamster met geweld in een huisje moet proppen: nee, laat het beestje lekker slapen.

Als je bedoelt te vragen of het goed is als de hamster een huisje tot zijn beschikking heeft: absoluut! Een huisje is niet alleen een slaapplek, maar ook een schuilmogelijkheid, een speelplek, en in het algemeen een plek die de kooi comfortabeler maakt voor je hamster. Als je ook nog wat nestmateriaal aanbiedt, maak je hem helemaal blij.

Toegevoegd na 1 uur:
Overigens: bedoel je echt stro? Dat is niet geschikt voor hamsters! Je kunt de bodem bedekken met houtsnippers en je hamster een pluk hooi geven, maar geen stro, dat is te scherp. Het kan zijn ogen beschadigen, als hij eraan knabbelt kan hij door scherpe stukjes wonden en ontstekingen in zijn wangzakken krijgen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Meestal maakt een hamster een nestje op een beschutte locatie waar het 'veilig' is voor zijn/haar gevoel. Een huisje is vaak een beschutting waar een hamster zijn/haar nestje in bouwt.

Wanneer een hamster dat niet doet, zal hij/zij de omgeving waarschijnlijk al als veilig beschouwen en heeft hij/zij geen huisje nodig.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hamsters slapen overal als het maar een beetje warm is