Als er staat ''uiterlijk 2 november je inzending opsturen'', mag je het dan ook op 2 november zelf opsturen?

Ja heb even de struggle, dit is net als ''tot en met'' en ''tot''. Geldt bij uiterlijk de dag zelf ook mee of niet? of is daar geen regel voor

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Overig
1.6K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
bij tot en tot en met is het niet zooooo moeilijk
tot 29 november telt 29 niet mee
tot en met telt 29 november wel mee.
Uiterlijk 2 november opsturen is dus 2 november dat je het opstuurt. Het poststempel 2 november is de laatste datum waarop het bij de post aangeboden mag worden om geldig te zijn.

Antwoorden (2)

Uiterlijk 2 november insturen, zou letterlijk betekenen dat je het op 2 november nog op de post mag doen.
Maar ik vind het raar verwoord, meestal melden bedrijven wanneer iets binnen moet zijn, dus dat het uiterlijk 2 november bij hen binnen moet zijn...
Maar dat gaat in dit geval dan weer lastig gaat worden... 2 november valt op een maandag en dan wordt er geen post bezorgd.

Ik weet uiteraard niet waar het over gaat, maar als het iets belangrijks is, dan zou ik er als ik jou was toch voor zorgen dat je het zeker op tijd verstuurd hebt.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
neen maar wel 2 november insturen en/of aanbieden.
Er staat niet dat het 2 november binnen moet zijn. Zelfs bij vertraagd bezorgen geldt de datumstempel (als die nog overal bestaat).
Uiterlijk twee november betekent inderdaad dat je die dag de laatste mogelijkheid hebt om de inzending op te sturen. Tenzij er in kleine lettertjes bij staat dat 2 november de laatste dag is waarop men het ontvangen wil hebben. Want als je het per post verzendt moet je rekening houden met twee dagen bezorgtijd. Eén november is een zondag en op maandag wordt niet bezorgd. Dus dan komt het pas op drie november aan.
Amadea
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
dat is dan ruim op tijd (nou ja, ruim)