Wanneer kan ik de Derbi Senda Limited 2015 het best aanschaffen?

Hallo,
Ik wil graag een Derbi Senda DRD 50 SM X-treme Limited Edition 2015 (foto) aanschaffen. De nieuwprijs (in 2015) is €3.399.-. Aangezien het bijna 2016 is vind mijn vader dat ik beter kan wachten tot 2016 omdat het bouwjaar dan 2016 zou zijn en de brommer later meer zou opleveren omdat hij dan op papier een jaar jonger is. Maar ik denk dat er in 2016 weer andere modellen komen en hij daarom net zo goed nu gekocht kan worden. Het model blijft namelijk een 2015, ook al is de Derbi gekocht in 2016.
Wat is het beste, wachten tot 2016 of niet?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Overig
1.6K

Het beste antwoord

De redenering van je vader is m.i. juist te achten omdat veel mensen die een tweedehands exemplaar uitzoeken nu eenmaal zo denken.
En daar kan eventueel nog een keer het argument bij komen, dat de fabrikant het jaartal 2015 in de modelaanduiding zelf ook gaat aanpassen naar 2016. Wat je nú misschien een zorg zal zijn, maar wat later op de tweedehands markt wederom gunstiger kan klinken.

Dus ik zou er in dit geval voor kiezen om te wachten tot 2016.
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Is het niet zo dat er elk jaar een ander model komt en dat de Derbi Senda DRD 50 SM X-treme Limited Edition 2015 dan ook anders zal zijn dan de (veranderde?) 2016 Limited Edition? Het lijkt me een beetje onwaarschijnlijk dat Derbi precies hetzelfde model opnieuw uitbrengt maar dan met 2016 erbij ipv 2015.
Bordensteker
8 jaar geleden
Als er elk jaar een nieuw model komt, dan kan het zijn dat het verbeterd is. In dat geval heb je een jongere brommer en meteen een verbeterde uitvoering.
Omdat de laatste exemplaren in de voorraad dan minder aantrekkelijk worden, kan het zijn dat ze met een Limited Edition er een beetje extra flair aan geven. Juist omdat mensen anders vaak liever op de opgefriste versie wachten. De echte veranderingen zijn soms echter maar kleine details die er niet zo heel veel toe doen. Maar als je per se een 2015 Limited Edition wilt, zou je natuurlijk ook bij een winkel af kunnen spreken dat je pas in 2016 er een overneemt en betaalt. Dat zal de winkel vaak liever niet hebben, ze hebben de geplande verkoop bij hen meestal liever in de boeken van het jaar 2015, maar onderhandelen kan altijd.