Drakensurvivalbaan op Bevrijdingsdag in Ede primeur voor Nederland
dinsdag 27 april 2010 10:21
EDE - Het Comité Nationale Feestdagen Ede presenteert tijdens Bevrijdingsdag een heuse primeur op de markt: een opblaasbare drakensurvivalbaan. Het is namelijk de eerste keer dat deze baan met deze grootte in Nederland tijdens een evenement wordt opgesteld.

Op 5 mei worden op de markt in Ede van 11.00 tot 16.00 uur activiteiten gehouden voor kinderen tot ongeveer twaalf jaar. ,,Veel van de oudere jeugd zal die dag naar Wageningen trekken, daarom heeft het Comité Nationale Feestdagen Ede zich die dag weer ingericht om er voor jongere kinderen iets bijzonders van te maken'', verklaart mede-organisator Rob de Graaf.

Hierbij heeft Ede een Nederlandse primeur. De opblaasbare drakensurvivalbaan is maar liefst 6 bij 33 meter groot en het is maar liefst 5,5 meter hoog. ,,Het leukste is dat het allemaal gratis is'', aldus De Graaf.

Waterballon
Ook uniek is het waterbassin van maar liefst 10 bij 14 meter, waarin je kunt lopen zonder nat te worden. Hoe dat kan? Stap in een van de gigantische doorzichtige ballonnen en loop over het water, voor kinderen vanaf 6 jaar. En natuurlijk kun je je laten schminken, misschien wel als draak.

Eurobungy
Ook de Eurobungy ontbreekt natuurlijk niet. Op een oppervlakte van 11 bij 11 meter en met een vrije hoogte van maar liefst 8 meter is dit een toestel voor de echte waaghalzen.

Natuurlijk staat ook de zweefmolen er weer bij. Es er voor de allerkleinsten een springkussen en zijn er nog tal van andere activiteiten. Ook is het mogelijk om allerlei gratis creatieve workshops te volgen. Voor de ouders is er het zomerterras om even uit te blazen en te genieten van een hapje en een drankje. In samenwerking met Sportservice Ede zal er een grote kooi van 12,5 bij 20 meter worden neergezet waarin allerlei speciaal hiervoor aangepaste sporten zijn te beoefenen.

De kinderactiviteiten starten direct nadat burgermeester Cees van der Knaap om 10.30 uur het bevrijdingsvuur heeft ontstoken wat door de atleten van Climax Ede in alle vroegte is opgehaald uit Wageningen. Onder begeleiding van Jeugdshowband Irene uit Ede zullen zij het laatste stuk naar de markt afleggen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
knap hoor +
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
die linkermuisknop is nog vrij lastig te bedien indd
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dank je wel voor je antwoord

Andere antwoorden (1)

Straatverven (de kleur is dit jaar in Ede meen ik gebroken wit).
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
leuk