Zijn er organisaties voor milieu/ontwikkelingshulp waar je NIET hoeft te betalen om ze te helpen met vrijwilligerswerk?

Ik wil van de zomer misschien een paar weekjes vrijwilligerswerk doen, in de ontwikkelingshulp, of in het milieu.
Maar als ik rondkijk op het internet, dan zijn er een hoop clubs waar je moet BETALEN om te mogen werken!

Dat lijkt me niet redelijk.

Wat ik zoek is:
kost en inwoning
reiskosten
project buiten Europa (Afrika, Z-Amerika heeft voorkeur)

in ruil voor mijn inzet voor het goede doel.

Wie kent er een organisatie die ook inziet dat dit redelijk is?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
1K

Antwoorden (2)

Ontwikkelingswerk doen is geen betaalde vakantie. Jouw reis en verblijf kosten natuurlijk geld, en er is geen enkele goede reden te bedenken waarom dat van de overheadkosten af moet. Het is vaak al meer dan genoeg sappelen met de beschikbare middelen. Tenslotte kom je natuurlijk als vrijwilliger werken, geen loon, OOK niet in natura. Maar daarbuiten blijft er genoeg te genieten, te leren en vakantie te 'vieren'.
Kortom, wil je iets goeds doen voor de wereld EN er zelf een onbetaalbare ervaring aan overhouden, dan zul je toch in elk geval de kosten die je maakt zelf moeten dekken. Ik zie absoluut het onredelijke daar niet van in.

Toegevoegd na 2 minuten:
Effe verdergezocht, maar er is -tot mijn verbazing en verbijstering - toch wel wat te vinden.
Op deze site zijn er overigens diverse die wel degelijk kost en inwoning vergoeden en zelfs een par waar je nog een centje aan over kunt houden. Mij verbaast het, maar ze zullen wel niet genoeg mensen meer kunnen vinden tegenwoordig. Het vrijwilligersprobleem speelt blijkbaar overal. Over reiskosten wordt overigens niet gesproken. Daarvoor zul je contact moeten opnemen met de diverse organisaties.

Toegevoegd na 3 minuten:
En bekijk zeker ook de tweede link ;dat is al snel, en je zult er heel veel info kunnen krijgen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zie ontwikkelingshulp doen niet als vakantie, maar als het bijdragen aan een betere wereld. Als ik het als vakantie zou zien, dan zou ik er wel voor betalen, maar helaas... ik ben niet zo rijk dat ik me vakantie kan veroorloven ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan kun je toch ook vrijwilligerswerk doen in Nederland ? Het barst van de instanties die zitten te springen om goede mensen.....
Hiermee moet het helemaal goedkomen: www.wwoof.org/
www.helpx.net/ dit zijn de 2 bekendste sites voor wat jij zoekt denk ik. Veel plezier :)