Wat voor formulieren vullen de gasten vooraf aan de show van Derek Ogilvie in?

Gisteren in de uitzending zag ik (zoals bij iedere uitzending) dat de gasten met formulieren lopen en invullen, waar zijn deze voor, weet iemand dat?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Die formulieren worden in dit stukje niet genoemd, maar misschien vind je het wel interessant: een verslag van twee leden van stichting Skepsis die naar één van de shows van Ogilvie zijn geweest. Zijn methode bij die show is klassiek 'Cold Reading'. http://www.skepsis.nl/blog/2009/11/een-miskraam-van-derek-ogilvie/
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hey SuzieQ, idd goed en interessant om te lezen. Dank je!
Cryofiel
13 jaar geleden
En deze:
http://www.skepsis.nl/blog/2007/11/babyfluisteraar-derek-oglivie-ontmaskerd-door-randi/
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En een uitleg over cold reading technieken: http://www.youtube.com/watch?v=Xswt8B8-UTM&feature=PlayList&p=55A986E56B106611&playnext_from=PL&index=1&playnext=1 :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nu hoop ik toch echt dat er iemand opstaat die weet wat voor formulier het is. Want voorlopig weet niemand het nog.

Antwoorden (5)

Om te vertellen wat er allemaal speelt in hun leven, wie er allemaal overleden is, etc.

Daarna moeten ze heel verbaasd reageren als Derek er over begint.

Een en al oplichterij en bedrog als je het mij vraagt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in ieder geval denk ik de naam en waar ze wonen.
zodra de papieren binnen zijn kan er achter de schermen even op internet gekeken worden of er bijzonderheden zijn bij bepaalde personen.
type maar eens wat namen in bij google je krijgt bijna altijd wel informatie,

mischien moeten ze ook wel toestemming geven of ze het wel willen om van hun dode fam dingen te horen.
13 jaar geleden
Alles wat je invult wordt weer gebruikt. Iedere naam of info die je hebt gegeven wordt gebruikt. Ook hebben ze alle tijd om via internet extra info te zoeken. Een ieder werkt dus mee aan het bedrog en dan doen ze ook nog verbaasd als de tv camera op ze gericht is.
Wordt toch eens allemaal wakker en hou op om dit soort bedriegers rijk te maken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met zo'n formulier geef je toestemming voor het uitzenden van eventuele beelden die er van je gemaakt worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben een poosje geleden aangesproken door Derek Ogilvie en zijn team (camera ed). Of ie met mijn kind (2 jr) mocht 'praten'. Mijn kind zei geen woord tegen hem, maar Derek kreeg iets door dat eerst nergens op leek te slaan, maar wat later bleek te gaan over een man die achter ons stond. En mijn kind zou dat dan weten over die man.
Later spraken wij die man nog en die vertelde dat een week geleden het productieteam van derek al bij hem in de zaak waren geweest, op zoek naar goede filmlocaties.

Dus, geloof jij dan nog dat hij die info over die man via mijn kind kreeg? Ik niet.