Zijn er nog dorpsgekken?

In het dorp waar ik opgroeide had je er minstens één. Ze noemden hem de kippedief ( toen nog zonder tussen n ) In ieder dorp was er wel een. Maar nu, bestaan ze nog wel?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Overig
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
LOL @ toen nog zonder tussen N

Het beste antwoord

Absoluut, zelfs in in steden zijn er vaak wel markante personen die iedereen kent. Als je wat langer ergens woont dan begin je vaak mensen te herkennen en zal je zien dat er vrijwel overal wel een persoon is die anders is en die iedereen lijkt te kennen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Ja hoor, kijk maar om je heen. In de dorpen wonen ze nog, soms 'gek' soms minder gek maar altijd 'bijzonder'. En in de steden zie je ze ook genoeg. Hou je ogen open en verwonder je!!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ja, maar velen hebben inmiddels landelijke bekendheid gekregen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Jazeker, tenminste als ik de bijgaande documentaire mag geloven wel. Het kan natuurlijk ook zijn dat de informatie in het filmpje wat is verouderd.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik heb er wel om moeten lachen.
In ons (grote dorp) hebben we er nog een. Hij raakt wat op leeftijd, en ik heb hem al zeker een jaar niet meer gezien, maar hij woont hier al zolang ik me kan herinneren.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ja hoor! Kijk maar om je heen op zaterdagavond op het Stratumseind in Eindhoven....
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dat zijn daarom geen gekken maar exentriekelingen, marginalen, een beetje wereldvreemden.Ze zijn er meer dan je denkt, maar we lopen te snel door de straten en draaien ons hoofd weg.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
"Nu ik erover nadenk... ik woon in een dorp en soms denk ik dat ik de enige ben die niet gek is. Maar dat kan niet waar zijn, dus naar alle waarschijnlijkheid ben ik het zelf"
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
+1 Die kans is dan groot inderdaad Kweenie. Misschien is het wel discriminatie omdat je niet helemaal tot de moderne mens gerekend wordt door menig dorpsbewoner?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
zou dat ut zijn :-)
Natuurlijk zijn die er nog. Alleen zijn het er soms zoveel dat ze de norm in bepaalde wijken (of dorpen) zijn gaan stellen.

Ik heb ooit een tijdje samengewoond met iemand die in het kader van de anti-kraak in een machtig groot pand getrokken was in een van de meest criminele en verpauperde wijken van Rotterdam Zuid. Alleen al het feit dat wij overdags werkten, ons vuil niet structureel op straat donderden en ons voortuintje bijhielden was genoeg om zelf het predikaat "dorpsgek" opgeplakt te krijgen.

Best een geinige tijd moet ik je zeggen. We werden er werkelijk als een stel zonderlingen behandeld. We hoorden er gewoon niet bij en er werd geenszins geschroomd ons dit continu te laten merken.