hoe veel planeten heben ringen

er zijn veel planeten somigen heben ringe en mijn vraag is hoe veel planeten heben ringen

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig

Antwoorden (6)

Tot zover kennen we alleen deze planeten met ringen Jupiter, Saturnus en Uranus
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jupiter, Saturnus, Uranus en Neptunus binnen ons zonnestelsel, dus van deze 4 kunnen we het met zekerheid zeggen. "Onze" 4 gasreuzen hebben allemaal in meer of mindere mate een ringenstelsel.

Buiten ons zonnestelsel is het moeilijk te benoemen, maar het lijkt me sterk als onze club de enige is met een hoelahoep afdeling.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoelahoep afdeling. Lol. +1. Ik wist niet dat Uranus ringen had!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tsja, Uranus en Neptunus hebben tot nog toe ook wat weinig liefde gekregen - de Voyagers hebben wat kiekjes genomen, en dat was het. Maar in beide gevallen zijn er wel ringsystemen gespot.
Waarschijnlijk miljarden en miljarden...als je planeten buiten ons zonnestelsel meeteld.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is niet met zekerheid te zeggen, we kennen namelijk bij lange na niet alle planeten!
Er is pas een miniscuul deel van het universum door de mens in kaart gebracht.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Neptunus heeft de meeste ringen,de rest een stuk minder