Waarom zouden de winkeltijden in Nederland niet vrij gelaten mogen worden?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ben je vergeten dat je een half uur geleden zowat de zelfde vraag heb gesteld????
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Iemand zei dat je geen stellingen mag, dus ik dacht: dan formuleer ik het wel anders. Btw: die andere is weg hoor ;)

Het beste antwoord

Als je dat gaat doen blijven er helemaal geen kleine winkels van particulieren over.
Zij kunnen nml moeilijk 7 dag werken van vroeg tot laat.
De grote bedrijven met veel personeel kunnen dat wel door in ploegen te werken.
De kleine zelfstandige kan daar nooit tegen op en zal dus moeten sluiten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is inderdaad de achterliggende gedachte van de wet +

Andere antwoorden (5)

Omdat het christelijke deel van onze samenleving daar veel 'poblemen' mee heeft....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat er dan anderen voor het hoofd gestoten worden.
In mijn opinie mag iedere ondernemer zijn nering open gooien,wanneer hij wil,mits zijn personeel dan op vrijwillige basis wil meewerken. Met anderen bedoel ik hier het gelovige deel van de bevolking.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het geloof wordt vaak als excuus gebruikt. Merkwaardig wil, als een bouwproject zoals de krater van Rotterdam, er veel geld mee gemoeid is, de winkels ineens wel open kunnen.

Ik ben zelf ook gelovig maar ik zou er geen probleem mee hebben om de rustdag op een andere dag te houden zoals bv maandag
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De winkeltijden hebben te maken met de winkelsluitingswet.
Deze wet kan worden veranderd door de regering en het parlement stelt dat vast. In de regering zitten volksvertegenwoordigers en die zijn door de burgers gekozen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat wij een sociaal land zijn en winkels nou eenmaal niet horen tot de voorzieningen die dag en nacht open hoeven te zijn .

Hierom zijn wij sociaal : werkgevers en werknemers en de overheid stellen regels op waaraan partijen zich dienen te houden . Dit om ook de belangen van werknemers , hun families en de sociale structuren in Nederland te bewaken.

Wij willen hier geen "Amerikaanse " toestanden waar werknemers zich in alle mogelijke posities dienen te conformeren naar wat "de markt " van hen verlangt.