Een scanradio is veelal een goedkoop radiootje, waar geen normale afstemknop opzit. Je moet op een drukknopje drukken, waarna de FM-band wordt afgezocht naar een sterke zender. Wil je een andere zender horen dan druk je weer, dan zoekt ie weer door.
13 jaar geleden
het is gewoon een klein draagbaar radiootje op batterijen en er zit een ingebouwde antenne in
je kunt er gewoon een kanaal op instellen en dan radio luisteren
meestal zitten er koptelefoontjes bij