Een hele grove berekening (zonder de exacte bevolkingsopbouw te weten) brengt het totaal in de buurt van 130 miljard levensjaren.

Immers, van die 6,8 miljard mensen is iedereen wel heel jong geweest, maar niet iedereen wordt oud. Dus zijn er relatief meer jonge kinderen dan ouderen.
Als je dan er van uitgaat dat er 1,1 miljard kinderen van 0-2 jaar zijn, en 0,05 miljard mensen van 90 jaar of ouder, en alle leeftijdsgroepen er tussenin nemen telkens een beetje af qua aantal, dan kom je ongeveer op die 130 miljard.
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Dat is niet te berekenen, aangezien er elke seconde mensen bijkomen en sterven. Ook als dat niet het geval was, was het een onbegonnen werk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
..en dan is er éen jarig, gaat ook de klad erin.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ook dat nog!
ben te weinig wiskundig de rekening te maken, maar hier de cijfers

aantal mensen 6829000000

gemiddelde levensverwachting (over de hele wereld) 67,2

ik kom niet verder dan:

6829000000 : 67,2 = 101622023,8

en dan:

101622023,8 x 1

101622023,8 x 2

enz t/m x 67 en dan bij elkaar optellen.

of niet?

Toegevoegd na 33 seconden:
http://en.wikipedia.org/wiki/Life_expectancy

http://en.wikipedia.org/wiki/World_population