Hoe houd ik het koel en aangenaam in huis zonder Airco?

een jaar geleden
in: Overig
1.1K
Ikhebgeenidee
een jaar geleden
Wat voor huis? Plat dak? Vrijstaand of rijtjeswoning?
Ikhebgeenidee
een jaar geleden
Als het echt warm is én blijft, is het heel lastig om het koel en aangenaam te houden.
Algemene tips: houd deuren en ramen gesloten overdag. 's ochtends vroeg of 's avonds laat kan het helpen om ze open te zetten om zo te luchten en de koele(re) lucht van buiten naar binnen te laten.
Zorg voor zonwering. Buitenzonwering schijnt effectiever te zijn dan binnenzonwering.
Op veel nieuwssites staan veel tips.
erotisi
een jaar geleden
Door de ramen af te dekken zodat zo'n niet binnen schijnt
Mathilde
een jaar geleden
Ik vind het altijd fijn om planten in huis te hebben, op de een of andere manier lijkt het dan koeler.
svetivlas
een jaar geleden
heb je een dakraam, zet dat dan dag en nacht open. Warme lucht stijgt op. Verder net al in het antwoord ramen en deuren open als het buiten koeler is dan binnen. Ik sta zodra het licht is op en zet alles open beneden en ga weer naar bed. Tegen een uur of 9 ga ik alles weer sluiten (behalve het dakraam) en ga weer slapen. Maar ja, ik ben met pensioen.

Antwoorden (1)

's Ochtends vroeg en 's avonds laat ramen en deuren tegenover elkaar open zetten. Als het verantwoord is ook 's nachts wat open zetten.
Overdag gordijnen dicht.
Zo mogelijk zonwering.
Verder krijg je het meestal niet echt koel in je huis. Ook deels een kwestie van met de warmte. Beter geen frisdrank, ijs en bier maar gewoon water of thee drinken.
Verwijderde gebruiker
een jaar geleden