Wat is het doel van dat kapje met hangslot op een kast naast de weg?

Wat wordt er zichtbaar als dat kapje verwijderd wordt?

Picture for question
een jaar geleden
in: Overig
1.6K
Amadea
een jaar geleden
Het lijkt erop dat er een verbinding is met het schrikdraad erachter. Mogelijk een beschermingskastje voor de accu van het schrikdraad?

Antwoorden (1)

Dat buisje is een sleutelkluis waarin de specifieke sleutel van het kastje zit. Het hangslot is vaak een cijferslot, of heeft een sleutel die in meerdere van dergelijke hangsloten past.
Zo hoeft de beheerder maar één sleutel te hebben om in meerdere kastjes te kunnen.
Of de cijfercode kan telefonisch doorgegeven worden worden waardoor geen fysieke sleutel overgedragen hoeft te worden.
.
Toegevoegd:
Met dank aan @Bordensteker een extra bron