Is het slim een dynamisch energiebedrijf te kiezen als je zonnepanelen hebt?

Een dynamisch energiebedrijf rekent uurtarieven. Of je nu stroom afneemt of teruglevert, men rekent af tegen de prijs van het uur waarop je stroom afneemt of teruglevert. Het komt ook voor dat de stroom niets kost of je zelfs geld cadeau krijgt, als je stroom betrekt. Maar .... mensen met zonnepanelen krijgen terugleververgoeding en moeten soms zelfs betalen voor teruglevering.

een jaar geleden
in: Overig
ronron1212
een jaar geleden
Hoeveel zonnepanelen heb je dan wel niet?
joro
een jaar geleden
@ ronron 1212 In dit geval gaat het om 28 zonnepanelen in combinatie met een warmtepomp, die alleen op stroom werkt.
ronron1212
een jaar geleden
Ga dan maar niet naar een dynamische energiebedrijf ga naar een van de grote energie bedrijven. bijv vattenfall
joro
een jaar geleden
@ Allen, het probleem is er moet nog zo'n 3300 kWh bijgekocht worden. Een warmtepomp vreet stroom. De grotere energiebedrijven hebben nu zeer hoge tarieven, dit in tegenstelling tot de Dynamische bedrijven.

Antwoorden (1)

In uw geval zou ik naar een grote energie maatschappij gaan zoals Vattenfall. Bespreek de situatie met hun en kijk wat ze te bieden hebben.
een jaar geleden