Mag parfum (alcohol dus) nou wel of niet mee op reis in het vliegtuig?

Ik lees overal dat parfums toegestaan zijn in verpakkingen van 100ML of minder, maar ik lees tegelijkertijd dat ontvlambare vloeistoffen niet toegestaan zijn.

Parfum is toch ontvlambaar? Waarom wordt er dan overal gezegd dat je dit mee mag nemen in flesjes van 100ML of minder?

een jaar geleden
in: Overig
1.4K
Utrecht
een jaar geleden
Ook parfum (eau-de-toilette) in flesjes tot 100ml mogen gewoon mee in de handbagage.

Antwoorden (1)

Je mag dus vloeistof in je handbagage meenemen met een maximale inhoud van 100 ml. Heb je een flesje parfum liggen van bijvoorbeeld 50 ml, dan mag je deze gewoon meenemen in je handbagage. Je hoeft dus niet bang te zijn dat deze wordt afgepakt. Let er wel even op dat grote flessen, ook al zijn die bijna leeg, niet mee mogen in de handbagage. Je hebt bijvoorbeeld een fles met een inhoud van 150 ml, deze is nog maar voor een derde gevuld, dus een werkelijk inhoud van ongeveer 50 ml. Deze mag het vliegveldpersoneel weigeren en dus weggooien.

Parfumverstuiver
Wat erg handig is om te hebben in je handbagage (eigenlijk altijd wel handig in je handtas) is een parfumverstuiver. Dit is een klein flesje die je eenvoudig kunt vullen met parfum naar keuze. Zo heb je altijd je lievelingsparfum bij je en hoef je niet bang te zijn dat je flesje onderweg misschien breekt of kwijt raakt.
fremar
een jaar geleden