Kan ik een kenteken op naam van mijn sportvereniging zette?

een jaar geleden
in: Overig
1.4K
tinus1969
een jaar geleden
Dan moet vziw de sportvereniging ook eigenaar zijn. En hoe bedoel je ‘jouw’ vereniging - je kunt een vereniging niet bezitten.
tinus1969
een jaar geleden
Om eigenaar te worden moet de vereniging ook rechtspersoonlijkheid hebben en heb je dus instemming van bestuur en leden nodig. Dan moet je daarna eens een verzekeraar bellen hoe eea zit.
tinus1969
een jaar geleden
Wat wil je hiermee bereiken?

Antwoorden (2)

Ja dat kan, mits... Voorwaarde is dat de vereniging rechtspersoonlijkheid heeft, en dus is opgericht met een akte bij de notaris. Kijk in de statuten of het is toegestaan dat de vereniging dit soort aankopen doet. En overleg tijdig met een verzekeringsagent hoe je e.e.a. ook wat aansprakelijkheid en zo betreft kunt regelen. De ANWB is een vereniging. Die hebben heel veel gele autootjes.
een jaar geleden
tinus1969
een jaar geleden
Los hiervan is het de graag of vraagsteller bevoegd is om dit te doen - gezien kosten en risico’s moet dit een besluit van het gehele bestuur enof ledenvergadering zijn.
Lefty25
een jaar geleden
Bedankt voor de snelle reactie. Ik ga het in het bestuur bespreken.
Ja, dat is mogelijk. Hiervoor heb je een kentekenbewijs nodig. Dit kun je aanvragen bij de RDW. Je hebt hiervoor een geldig legitimatiebewijs en een verklaring van de vereniging nodig.
10 maanden geleden