waarom lichten de cijfers op mijn smartphone op als ik een code van bv een bank of toegangscode in moet vullen?

waarom lichten de cijfers op als ik een code van bv een bank of toegangscode in moet vullen. iedereen vlakbij kan dit gewoon zien welk cijfer in typ. Is dit te wijzigen?

een jaar geleden
in: Overig
1.1K
Inekez1
een jaar geleden
Dat is zodat je zelf duidelijk ziet wat je intypt. Dergelijke codes moet je dus niet invoeren als er andere mensen op je scherm mee kunnen kijken. Ook als de cijfers niet zouden oplichten moet je zorgen dat niemand kan meekijken. Iemand met een scherp ook die de code wil zien, ziet dat namelijk van afstandje ook prima zonder dat het oplicht, gewoon door de plek waar jij je vinger houdt.
SimonV
een jaar geleden
Bing AI is het met je eens. Die geeft nu al (!) jouw reactie als bron: "Een andere mogelijke reden is dat je een app gebruikt die de cijfers laat oplichten voor extra zichtbaarheid of veiligheid."
Fraukje
een jaar geleden
Hoi, nee ik heb geen app en heb alles bekeken en gelezen in mijn smartphone, kan niets vinden om uit te schakelen
tinus1969
een jaar geleden
Ik zou idd dit soort kritische apps niet gebruiken op openbare plaatsen.

Antwoorden (1)

Dit is een beveiligingsmaatregel om te voorkomen dat iemand anders meekijkt als je een code invoert. De cijfers lichten op zodat je de code niet hardop hoeft te zeggen of te typen.
10 maanden geleden