Kunnen op maat gemaakte oordoppen het geluid van snurkende partner maskeren?

Mijn partner snurkt, gewone was oordopjes helpen daar niet genoeg tegen. Iemand ervaring met op maat gemaakte oordoppen?

10 maanden geleden
in: Overig
Abcde
10 maanden geleden
Heb je Oropax classic al geprobeerd? Een vriend van mij gebruikt ze bij alle herrie, o.a. op de bouw waar hij werkt en onder de MRI scan.
https://www.bol.com/nl/nl/p/ohropax-classic-wasbolletjes-oordoppen-12-stuks/9200000005249147/
Ritsuka
10 maanden geleden
Je partner kan zich laten testen op apneu.
SimonV
10 maanden geleden
Op maat gemaakte oordoppen dempen niet beter, ze zitten doorgaans wat comfortabeler omdat ze optimaal passen.
Je hebt gewone oordoppen die bijna 40 dB dempen:
https://www.bol.com/nl/nl/p/40-paar-hoogst-dempende-3m-oordopjes-slapen-ear-soft-fx/9300000027811463/

Antwoorden (2)

Aangemeten oordoppen dempen geluiden beter dan universele oordoppen, maar ze houden ook niet álle geluiden tegen.
jc54
10 maanden geleden
Nee. Snurkgeluiden variëren in intensiteit van 40 tot meer dan 80 decibel.
Op maat gemaakte oordoppen kunnen ongeveer 25 tot 30 dB geluidsreductie bieden.
Zelfs al zouden ze 80 dB dempen: geluid bereikt dan nog steeds je trommelvlies.
Dat komt omdat de geluidstrillingen ook je schedel heel lichtjes in beweging zetten. Die trillingen bereiken je trommelvlies en zo dus ook je hersenen. Dat heet ‘botgeleiding’ en is de reden dat volledig dempende oordopjes niet bestaan.
SimonV
10 maanden geleden