Welke wereldrecords bierdrinken zijn er?

Snelheidsrecords zullen er zijn,maar misschien zijn er ook records qua hoeveelheid over een bepaalde periode.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
4.2K

Het beste antwoord

Wereldrecord snel bierdrinken

Veel bierspelen hebben te maken met de snelheid waarmee men een glas bier kan leegdrinken. In de vroege jaren zestig begon het Guinness Book of Records daarom met het bijhouden van snelheidsrecords
betreffende het drinken van bier. Aanvankelijk ging het hierbij om glazen zoals het Engelse "yard of ale" glass, waarbij de drinker bij incorrect gebruik een grote hoeveelheid bier over zichzelf heen kreeg. In het recordboek van 1969 staat de 22-jarige Lawrence Hill uit het Engelse Bolton vermeld voor het drinken van 2,5 van dergelijke glazen in 6,5 seconden op 17 december 1964. In de editie van 1974 staat dat de 52-jarige Jack Boyle uit het eveneens Engelse Barrow-in-Furness 3 van dergelijke glazen in 10,15 seconden gedronken heeft op 14 mei 1971.

Vanaf het midden van de jaren zeventig begon Guinness sneldrinkrecords bij te houden van ieder type glas. Het recordboek van 1977 vermeldde niet langer de records van Hill en Boyle, maar wel een 2,5 yard record van ene R.A.F. uit Upper Heyford in 5,0 seconden en een 3 yard record gevestigd in Corby Town op 23 januari 1976 in 5,5 seconden. De editie van 1977 vermeldt het huidige wereldrecord van de 25-jarige Steven Petrosino uit New Cumberland, Amerika. Op 22 juni 1977 dronk hij 1 liter bier in 1,3 seconden. Petrosino gebruikte voor zijn wereldrecord een wetenschappelijke benadering en gebruikte 2 speciaal ervoor ontwikkelde halve-literglazen. Ook staat in deze editie Peter G. Dowdeswell uit het Noord-Engelse Earls Barton voor het drinken van 1 liter bier uit één enkel glas in 2,3 seconden op 11 juni 1975 en 2 liter in 6,0 seconden op 7 februari 1975.

Al deze records werden in 1991 uit het Guinness Book of Records verwijderd uit angst voor juridische problemen.
Bronnen: